וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל לנובו: שוק המחשבים האישיים העולמי לא יתאושש עד 2010

סוכנויות הידיעות

11.2.2009 / 9:08

יאנג יואנצ'ינג: התחזית לשוק המחשבים באסיה אופטימית יותר; הירידה בביקוש ברבעון הרביעי הייתה חד פעמית



שוק המחשבים האישיים לא יתאושש עד השנה הבאה בשל הירידה החדה בביקוש למחשבים בעקבות המיתון בכלכלות ארה"ב, אסיה ואירופה. כך אמר היום מנכ"ל לנובו, יאנג יואנצ'ינג, בראיון לבלומברג. מניית החברה נופלת ב-5.9%.



"אנחנו צריכים לחכות עד השנה הבאה לפחות לפני שנוכל לראות צמיחה מחודשת של השוק. בשווקים המתעוררים, כולל סין, התחזית שלנו יותר אופטימית", אמר יאנג. השבוע מונה יאנג לתפקידו במקום המנכ"ל הקודם, ויליאם אמליו, אשר התפטר מתפקידו. החילוף התבצע לאחר שיצרנית המחשבים הרביעית בגודלה בעולם דיווחה על ההפסד הרבעוני הראשון שלה מזה שלוש שנים בעקבות המיתון העולמי.



יאנג הוסיף כי לנובו תרחיב את פעילותה בשווקים המתעוררים בעקבות המיתון בארה"ב ובאירופה, וציין כי הירידה החדה בביקוש למחשבים אישיים בסין ברבעון הקודם הייתה חד פעמית. מכירותיה של לנובו בסין, טייוואן והונג קונג נפלו ב-6.5% ברבעון הרביעי של 2008, בשל ההאטה הכלכלית בסין.



מינויו של יאנג הגיע לאחר שלנובו דיווחה בשבוע שעבר על הפסד של 96.7 מיליון דולר ברבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר - פי שלושה מההפסד שצפו לה האנליסטים - לעומת רווח של 171.1 מיליון דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן.



בחודש שעבר הודיעה לנובו כי תפטר 11% מכוח העבודה בחברה, כ-2,500 עובדים, בעקבות הירידה החדה בביקוש למחשבים בסין וברחבי העולם ולאחר שאיבדה נתח שוק לטובת מתחרות כמו היולט פקארד (HP) ואייסר. החברה ציינה כי המשתמשים העסקיים, שמהווים נתח גדול מהמכירות שלה, נפגעו קשה בהאטה הכלכלית העולמית, וכי בנוסף נרשמה האטה משמעותית בצריכה בסין, אשר מהווה גם היא נתח גדול מעסקי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully