וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נושי ויטה ידונו בשתי הצעות רכישה

עמירם כהן

11.2.2009 / 9:33

אם הנושים לא יקבלו אחת מהצעות הרכש, המפעל ייסגר ו-500 עובדים יפוטרו. קרן סקי של צבי יוכמן מתמודדת מול יודפת ובעלי השליטה הקיימים

אסיפת נושי חברת ויטה פרי הגליל תדון היום בשתי הצעות להסדר נושים שיאפשרו את מחיקת חובות המפעל שאינם ניתנים לפירעון בסך 260 מיליון שקל, מהם 157 מיליון שקל לבנקים.

על הנושים להחליט האם לקבל אחת משתי ההצעות או לדחות אותן. אם יידחו ההצעות, המנהלים המיוחדים יגישו בפני אסיפת הנושים שתכנס במועד אחר שלוש הצעות רכש שיאפשרו את המשך קיום המפעל כעסק חי.

אם הנושים לא יקבלו אף לא אחת מהצעות הרכש, יתקיים הליך של סגירה לחברה; 500 עובדיה יפוטרו ונכסי החברה ומלאי התוצרת המוכנה של מפעל השימורים פרי הגליל בחצור הגלילית, ששוויו נאמד ב-80 מיליון שקל - יימכרו לטובת פירעון החוב לנושים.

ההצעה הראשונה היא של קרן סקיי, המנוהלת על ידי צבי יוכמן וניר דגן. לפי ההצעה נכסי החברה וחובותיה יועברו לידי חברה חדשה שתקים הקרן. החברה החדשה תשלם לנושים 114 מיליון שקל במזומן ובפריסה (כ-44% מהחוב) ותקצה להם 30% ממניות החברה וזאת בתמורה למחיקת החוב.

הבנקים יקבלו על פי ההצעה הזאת 80 מיליון שקל ויוותרו על כ-50% מהחוב. לפי ההצעה הזאת הקרן שתחזיק ב-70% מהחברה החדשה, תזרים לה 32 מיליון שקל להון מניות.

עוד קובעת הצעת קרן סקיי, כי עובדי החברה ונושים בעלי זכות קדימה, יהיו זכאים לקבל במסגרת ההסדר את מלוא חובם. הקרן מציינת כי תוקף הצעתה ל-14 יום והיא מותנית בקיום בדיקת נאותות, באישור רשויות המס ובאישור דירקטוריון הקרן.

זנלכל, ויליפוד ופרי ניר גם בתמונה

ההצעה השנייה שתוצג היום בפני האסיפה גובשה על ידי האגודה השיתופית של חקלאי מושב יודפת בשותפות עם חלק מבעלי החברה הנוכחיים - קבוצת יודפת.

לפי ההצעה השליטה תועבר לקבוצה (51%) בוויטה פרי הגליל בתמורה להזרמת 17 מיליון שקל ובכפוף להסדרי החוב עם הנושים השונים.

בהסדר מציעה קבוצת יודפת למחוק לבנקים 55 מיליון שקל מהחוב כנגד הקצאת 20% מהון המניות של חברת האם, כמו כן יקבלו הבנקים 10 מיליון שקל ערבות מדינה לחובות החברה והבנקים יחלטו 1.3 מיליון שקל מהערבות שהעמידו בעלי החברה לטובת הבנקים.

יתר הערבויות של בעלי השליטה ימחקו. כתוצאה מפעולות אלה ימחקו חובות לבנקים בסך 97 מיליון שקל, כ-60%. יתרת החוב לבנקים בסך 60 מיליון שקל ייפרע מהפעילות השוטפת של החברה.

עוד קובעת ההצעה, כי נושים רגילים יקבלו שליש מחובם בפריסה (עד תקרה של 15 מיליון שקל) והחקלאים יקבלו 20 מיליון שקל בפריסה (66%), 10 מיליון שקל יימחקו. נושים בעלי זכות קדימה כגון העובדים, ונושים בעלי בטוחות יקבלו את מלוא חובם בפריסה.

תוקף ההצעה ל-30 יום והיא מותנית באישור אסיפת בעלי המניות של החברה. אם שתי ההצעות יידחו, יוגשו לנושים שלוש הצעות רכש, של חברות זנלכל, ויליפוד ופרי ניר, והצעות חלקיות לרכישת מותגים וזכיונות:

חברת נטלי פלוס מבקשת לרכוש את הזיכיון ליצור עוגות ריץ' וציוד של מפעל קפולסקי בתמורה ל-650 אלף שקל וחברת א.מ. חטיפי העמק מבקשת לרכוש את המותג ויטה ונוסחאות הייצור של המותג בתמורה ל-220 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully