וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפסד השנתי הגדול בתולדות קרדי סוויס

הבנק הפסיד 6 מיליארד פרנק שוויצרי מהימורים לא נכונים על כיוון השווקים. המניה נסחרת במחיר הנמוך ב-11% ממחיר הרכישה של כור

קרדי סוויס, הבנק השני בגודלו בשווייץ, מדווח על ההפסד השנתי הגדול בתולדותיו, הבנק ש-3% ממנו מוחזקים בידי כור שבשליטת נוחי דנקנר באמצעות אי.די.בי, הפסיד במהלך 2008 7.7 מיליארד פרנק שוויצרי.

ההפסד הרבעוני היה גבוה אף הוא, והסתכם ב-6 מיליארד פרנק שוויצרי, המהווים 5.2 מיליארד דולר. ההפסד היה גבוה מהערכות מוקדמות ונבע מהימורים לא נכונים על כיוון השווקים הפיננסים ועלויות הקשורות לקיצוצים בכוח האדם והפסדי הון ממכירת חלק מהפעילויות.

לשם השוואה, ברבעון המקביל ב-2007 הבנק דווקא הרוויח 540 מיליון פרנק. בריידי דוגאן, מנכ"ל הבנק, אמר במהלך דצמבר, כי הבנק יפטר 5,300 עובדים. אתמול אמר המנכ"ל, כי 2009 התחילה עבור הבנק ברגל ימין.

בשונה מ-UBS, הבנק השוויצרי הגדול יותר, קרדי סוויס דחה את הסיוע של הממשלה השוויצרית, לרכישת נכסים "רעילים", והעדיף לגייס כספים מלקוחותיו.

ב-12 החודשים האחרונים מניית הבנק צנחה בשיעור של 46%, בהשוואה לנפילה של 61% במניית UBS. כור רכשה את מניו תהבנק במהלך אוקטובר אשתקד, לפי שווי של 35 פרנק. כיום המניה נסחרת במחיר נמוך ב-11% וכור אומרה לרשום בגין ההשקעה מחיקה של רבע מיליארד שקל ברבעון הרביעי של 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully