וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט והבחירות הפילו את הבורסה

נתן שבע

11.2.2009 / 16:30

הבחירות והירידות בארה"ב משכו את תל אביב למטה: ת"א 25 ירד ב-2.6%; ישראמקו נפלה ב-9.6% ודו"חות קרדי משכו את כור למטה

יום לאחר הבחירות, התוצאות נראות הרבה פחות ברורות מאשר לפניהן. שוק ההון, שהעדיף שבנימין נתניהו יוביל את הממשלה ובעיקר את המערכת הכלכלית, התאכזב מתוצאות הבחירות, ומאי הוודאות האופף את התוצאות.

חוסר הבהירות בקלחת הפוליטית, לצד ירידות השערים החדות שנרשמו אמש בוול סטריט, הובילו היום את תל אביב לירידות שערים.

הירידות התרחשו גם לאור הריצה שעברה הבורסה בינואר לאחר זינוק של 14% מתחילת השנה במדד ת"א 100. מגמה יציבה באירופה ופתיחה חיובית בארה"ב לא סייעו, והמסחר ננעל בירידות.

מדד ת"א 25 איבד 2.6% לרמה של 689 נקודות, מדד ת"א 100 השיל שיעור דומה לרמה של 627 נקודות, ומדד התל טק ירד ב-1.6%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.3מיליארד שקל - שליש מתוכו במניות חיפושי הגז, קבוצת דלק ישראמקו ואבנר.

שוק איגרות החוב הקונצרני המשיך לאבד גובה זה יום שני ברציפות. מדד התל בונד ירד ב-1.9%, מדד התל בונד 40 השיל 2.7% ומדד התל בונד 60 איבד 1.9%. המשך החדשות הרעות על המשק לא עושה טוב גם לאיגרות החוב הממשלתיות. באוצר מודאגים מבור של 50 מיליארד שקל בתקציב 2009, שהם כ-7% מהתוצר. הגירעון צפוי לעמוד על 5% מהתוצר. איגרות החוב מסוג שחר ומסוג גליל לטווחים הארוכים איבדו עד 0.6%.

"תוצאות הבחירות הן חדשות רעות לשוק ההון, אבל מה שקורה בארה"ב הוא גרוע הרבה יותר", אמר היום פעיל בשוק המוסדי לאור התוצאות. "הממשל בארה"ב גילה כי גם 800 מיליארד דולר לא יספיקו לחלץ את השווקים שם, וכעת מדברים כבר על 2 טריליון דולר.

שוק ההון רצה את נתניהו כראש ממשלה אבל התוצאות ייאלצו אותו לקחת ימינה חזק על מנת להקים ממשלה, ושוק ההון לא אוהב את זה. מנגד, יהיה כמעט בלתי אפשרי ללבני להקים ממשלה", אמר.

מניות החברות שמחפשות גז ונפט המשיכו עוד לטפס במהלך המחצית הראשונה של היום לאור החדשות הטובות שהגיעו מהזירה, אבל בהמשך נחלשו העליות. נובל אנרג'י, השותפה הגדולה בשותפות תמר 1, הודיעה אתמול כי מבחני ההפקה בקידוח הסתיימו בהצלחה וכי נפח הגז הצפוי שם אמור להגיע ל-142 מיליארד מ"ק - 60% יותר ממה שהעריכו תחילה לפני כשלושה שבועות.

ישראמקו איבדה 9.9% לאחר שכבר זינקה ב-13% בתחילת המסחר. אבנר עלתה ב-6% וקבוצת דלק שכבר עלתה ב-8%, ננעלה בירידה של 0.6%. בלידר שוקי הון ראו הבוקר אפסייד של 90% למניית קבוצת דלק לאחר עדכון השווי בעקבות הגילוי.

מניות הדשנים ירדו אמש בארה"ב, מה שמשך את כיל לירידות של 3.3% ואת החברה לישראל לרדת ב-4%.

טבע הפגינה חסינות מפני הירידות בעקבות פער חיובי עימו פתחה המסחר ועלתה ב-1%. החברה קיבלה אתמול אישור לשיווק גרסה גנרית לתרופת האימטריקס. התרופה פותחה על ידי חברת גלקסוסמית' קליין, ומיועדת לטיפול בהתקפים חמורים של מיגרנות. המכירות של אימיטרקס בארה"ב הסתכמו בכמיליארד דולר, ההערכה היא כי התרופה תוסיף למכירות של טבע 60 מיליון דולר ו-15 מיליון דולר לרווח הנקי. המניה טיפסה ב-1%.

קרדי סויס הפסיד ברבעון הרביעי 5.2 מיליארד דולר ומשך את מניית כור שמחזיקה ב-3.4% מהבנק לירידות של 2.8%.

שופרסל המשיכה לרדת לאחר הדו"חות שפירסמה ביום שני האחרון. דו"חות הרשת העידו כי המיתון כבר מתחיל להשפיע על שופרסל, וצפוי להשפיע עליה גם ברבעונים הבאים. היום איבדה המניה עוד 4.4%.

מדד הנדל"ן ירד ב-4.3% אך גם לאחר הירידה הוא עדיין קפץ ב-29% מתחילת השנה. מבין היורדות בלטה אפריקה ישראל שנפלה ב-9%. כלכלית ירושלים איבדה 6% לאחר שקפצה ב-150% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully