וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסדת הקידוח בחיפה עוברת ל"דלית 1"

חדשות טובות לקובי מימון ויצחק תשובה: השותפות ב"תמר 1" מאשרות שפוטנציאל הגז גבוה ב-66% מההערכות המוקדמות

השותפות הישראליות בקידוח תמר 1 מאשרות הבוקר את הדיווחים של השותפה הזרה (נובל אנרג'י), לפיו פוטנציאל הגז בקידוח "תמר 1" גבוה בכ-60% מהערכות המוקדמות. במקביל, הן מדווחות על קידוח חדש שעומד להתחיל באותו אזור, בשם "דלית 1".

דלק קידוחים, אבנר וישראמקו, קדחו מול חופי חיפה בעומק של 1,680 מטר והגיעו לעומק סופי של כ-4,900 מטר. במסגרת הקידוח זוהו 3 מאגרים באיכות גבוהה הכוללים שכבות חול בעובי של כ-140 מטר נטו, המכילות גז טבעי.

במבחני ההפקה שביצעה נובל אנרג'י, זרם גז טבעי בקצב של 30 מיליון רגל מעוקב ביום. קצב הזרימה הוגבל על ידי הציוד ששימש למבחני ההפקה, כך שלא ניתן היה להגביל את קצב ההפקה.

לאחר השלמת הקידוח, ניתן יהיה להפיק גז של מעל 150 מיליון רגל ליום. כאמור, השותפות בפרוייקט מדווחות כי פוטנציאל עתודות הגז גבוה בכ-66% מההערכות המוקדמות. קידוח "תמר 1" צפוי להסתכם בתקציב של 140 מיליון דולר.

לאחר השלמת העבודות ב"תמר 1", אסדת הקידוח תעבור לשטח "דלית 1". נובל אנרג'י מניחה שגם ב"דלית" שההסתברות למציאת גז או נפט באזור הינה 40%.

לאחר השלמת העבודות ב"דלית", האסדה תעבור לשטח "תמר 2", כדי להגדיר טוב יותר את עתודות הגז הטבעי במבנה זה. אחוזי ההחזקה בקידוחים מתפלגים כך:

נובל אנרג'י - 36%, דלק קידוחים ואבנר - 15.6% כל אחת, ישראמקו - 28.7% ודור גז - 4%. בין הנהנים מרווחי חברות אלה, (אם יהיו כאלה בעתיד), ניתן למנות את נפטא של קובי מימון, דלק של יצחק תשובה ודור של דודי ויסמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully