וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אינטל, פול אוטליני, קרא לחברות להשקיע בארה"ב

ניו יורק טיימס

11.2.2009 / 10:30

אינטל תשקיע 7 מיליארד דולר במפעלים בארה"ב; אוטליני קרא לחברות לנקוט צעדים דומים



פול ס. אוטליני, מנכ"ל ענקית השבבים האמריקאית אינטל, פרץ בצורה לא אופיינית לאור הזרקורים לאחר שטען כי ההשקעה של החברה שלו במפעלי שבבים חדשים, בשווי 7 מיליארד דולר, צריכה לעודד חברות אחרות להשקיע בארה"ב.



למרות שכבר אמר בעבר למשקיעים ואנליסטים בוול סטריט כי בכוונת החברה שלו להשקיע כספים במפעלי שבבים, אוטליני ניצל את הזדמנות הנאום שנשא במועדון הכלכלי בוואשינגטון כדי להתחייב שאינטל תשקיע יותר כספים מבעבר במפעלי שבבים בארה"ב.



החומרה של הסביבה הכלכלית הובילה את אוטליני לנאום הבלתי אופייני הקשור להשקעה בארה"ב, ולומר: "הכל קשור לביטחון. המחזור הכלכלי קשור לביטחון". את הדברים אמר אוטליני על אף ירידה במכירות וברווחי החברה, אשר נאלצה לפטר 5,000 עובדים ולסגור מפעלי שבבים ישנים יחסית באסיה וארה"ב.



אוטליני עודד חברות הנאבקות עם המיתון לעשות כמו אינטל, ולהשקיע במוצרים עתידיים. "אני חושב שזה חשוב עבור אינטל – חברה מובילה בתחומה – להיות מסוגלת להשקיע בסביבה כמו זו שאנו חווים היום", אמר אוטליני בראיון טלפוני לאחר הנאום שנשא. השקעות אינטל יתמקדו במפעלים באורגון, אריזונה וניו מקסיקו, ולא במפעלים מעבר לים. "אנחנו מאמינים בחברה ובמדינה שלנו", אמר אוטליני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully