וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו עוף החול: אורסוס רוכשת את סינריו ומגייסת הון במיליוני דולרים

גיא גרימלנד

11.2.2009 / 13:55

החברה ששינתה שלוש פעמים כיוון עסקי מבצעת צעד משמעותי: רוכשת את מתחרתה הבריטית סינריו ומבצעת סבב גיוס הון פנימי



אורסוס, חברת הטכנולוגיה הישראלית שנוסדה על ידי אריה פיינגולד ושינתה את הכיוון העסקי שלה שלוש פעמים מאז והוקמה בשנת 99', מבצעת צעד חיובי קדימה. אורסוס רכשה את המתחרה הבריטית שלה סינריו (Cinario) בעסקה שהיקפה לא פורסם, ובמקביל יצאה לסבב גיוס הון פנימי בהיקף לא ידוע. על פי הערכות שתי העסקות (הרכישה והגיוס) מסתכמות בכמה מיליוני דולרים.



זו לא הרכישה הראשונה של אורסוס. בשנת 2002 רכשה את SpeedWise הישראלית בעבור כמה מיליוני דולרים. אורסוס היא אחת מחברות הטכנולוגיה הוותיקות בשוק הישראלי. היא הוקמה בשנת 99' על ידי פיינגולד, המייסד של חברת מרקורי ודייזי סיסטמס, ואמיר ויינברג, וכיום מנוהלת על ידי גיל וייזר. החברה גייסה עד כה 68 מיליון דולר, ובין בעלי המניות שלה נמנים קרן נוברי, סינגטל, קומסור (קומברס), קרן סידר, אינפיניטי ופועלים שוקי הון. בתחילת דרכה פיתחה החברה פתרון לקישור יישומים ואתרי חברות מסחריות באמצעות האינטרנט כדי לאפשר להן לבצע עסקות אלקטרוניות זו עם זו.



בסוף 2001 שונה המודל העסקי של החברה, ואורסוס החלה להתמקד באספקת פתרונות אינטגרציה בין מערכות עיבוד נתונים של כמה צדדים על גבי האינטרנט, ובין אתרי אינטרנט ומאגרי מידע של חברות לרשתות סלולריות. בשלוש השנים האחרונות החברה מתמקדת בתחום ההום לנד סקיוריטי ומתמקדת בפיתוחה של מערכת המיועדת לתת מענה כולל בתחום ניהול המצבים עבור מרכזי שליטה ובקרה, בעיקר בארגונים בהם ביטחון שדה הינו קריטי - כגון שדות תעופה, מפעלי אנרגיה, בתי חולים ועוד.



המערכת מסייעת לארגונים להגביר את אפקטיוויות התגובה שלהם בכל הקשור לניהול מצבי שגרה וחירום באמצעות תוכנה המספקת אוטומציה של נוהלי ההתרעה ומכוונת את מקבלי ההחלטות בכל הקשור לבחירת הפעולה הנכונה והטובה ביותר, ומפקחת על הביצוע. החברה החלה למכור מערכות אלו לפני כשלוש שנים ובתחילת הדרך מכרה מערכת לחיל האוויר הישראלי. מאז, היא התרחבה בשוק הישראלי גם ללקוחות גדולים אחרים כמו כימיקלים לישראל ובורסת היהלומים, והמערכות שלה מותקנות אצל 48 לקוחות ברחבי העולם.



וייזר מציין כי המערכות מותקנות אצל לקוחות אמריקאיים כגון המשמר הלאומי, חברת האנרגיה AEP, הום דיפו ובמספר נמלים בארה"ב. בנוסף לחברה פעילות חזה בדרום אפריקה , בעיקר אצל רשות הרכבות טרנסנט. לחברה יש פעילות גם בפורטוגל ומדינות אחרות. וייזר מציין כי הרכישה הנוכחית של סינריו התבצעה לאחר שהמתחרה הבריטית נקלעה לקשיים פיננסיים. "רכשנו את הקניין הרוחני של הטכנולוגיה שפיתחה, ושני מייסדיה עברו לאורסוס. לסינריו יש מרכז פעילות חזק בבריטניה והיא הצליחה למכור לרשתות קמעונאיות גדולות, כגון אסקו ו-ASDA". לדבריו, אורסוס לא תמכור את המוצר של סינריו, אלא תשלב מרכיבים שבו בתוך מוצריה שלה.



וייזר טוען שהמשבר ההכלכלי הנוכחי לא משפיע על החברה. "החברה במצב טוב מאוד", הוא מצהיר, אבל מסרב לומר אם אורסוס רווחית או מפסידה. בכל מקרה, נראה שלמרות שנראה שאורסוס נמצאת במומנטום חיובי, עדיין קשה לראות את האקזיט הצפוי באופק, האמור לחפות על השקעות ענק שבוצעו בחברה בעבר. אורסוס עברה לא מעט בשנים האחרונות. אולי עצם העובדה שהיא עדיין מתקדמת ולא גוועת דווקא באקלים הכלכלי הנוכחי הוא הישג לא מבוטל בפני עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully