וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור האבטלה בבריטניה זינק לרמתו הגבוהה מזה 11 שנים; מספר המובטלים התרחב ל-1.97 מיליון

סוכנויות הידיעות

11.2.2009 / 13:08

מספר המובטלים בבריטניה התרחב ברבעון הרביעי לרמתו הגבוהה מאז עלייתה לשלטון של מפלגת הלייבור



שיעור האבטלה בבריטניה עלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז 1998, בעוד שמספר המובטלים התרחב בחודש ינואר לרמתו הגבוהה ביותר מאז שמפלגת הלייבור עלתה לשלטון. זאת, לאחר שחברות רבות במדינה נאלצו לפטר עובדים בעקבות המיתון המחריף.



משרד הסטטיסטיקה הלאומי בבריטניה (ONS) דיווח היום כי שיעור האבטלה בבריטניה עלה ברבעון הרביעי של 2008 לרמה של 6.3% - רמתו הגבוהה ביותר מאז מארס 1998. מספר הזכאים לדמי אבטלה התרחב זה החודש ה-12 ברציפות בינואר ל-1.23 מיליון – הרמה הגבוהה מאז יולי 1999. מספר המובטלים בבריטניה, לפי שיטות המדידה של ארגון העבודה הבינלאומי (ILO), התרחב ל-1.97 מיליון במהלך הרבעון הרביעי – רמתו הגבוהה ביותר מאז אוגוסט 1997, השנה בה עלתה מפלגת הלייבור לשלטון.



העלייה בשיעור האבטלה בבריטניה והמיתון המחריף מאיימים להוביל כיום למשבר פוליטי עבור ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, שאיבד חלק ניכר מהתמיכה הציבורית במדיניותו בעקבות המשבר הכלכלי. לפי תחזיותיה של התאחדות התעשיינים הבריטית (CBI) מספר המובטלים במדינה יתרחב ל-3 מיליון עד סוף השנה, ומרבית הכלכלנים מעריכים כי הצמיחה בבריטניה לא תתאושש עד 2010.



הבנק המרכזי של בריטניה הוריד בשבוע שעבר את הריבית ב-0.5% לשפל של 1%, רמתה הנמוכה ביותר מאז נוסד הבנק המרכזי ב-1694, במטרה לבלום את המיתון המחריף במדינה ולעודד את הצמיחה הכלכלית. לאחר שיוריד את הריבית לרמה הקרובה ל-0%, מעריכים כלכלנים בבריטניה כי השלב הבא בניסיונותיו של בנק אוף אינגלנד לעודד את הצמיחה הכלכלית הוא הזרמת נזילות למערכת הפיננסית. שר האוצר הבריטי אליסטר דרלינג אמר בשבוע שעבר כי העניק לבנק אוף אינגלנד סמכות לרכוש עד ל-50 מיליארד ליש"ט (71 מיליארד דולר) של אג"ח וניירות ערך מסחריים מחברות, במטרה לסייע למגזר הפרטי להתמודד עם המיתון.



לפי תחזיות קרן המטבע הבינלאומית (IMF), כלכלת בריטניה תרשום צמיחה שלילית של 2.8% ב-2009 - הצמיחה השלילית החדה ביותר של התמ"ג הבריטי מאז 1946 והחדה ביותר מבין המדינות המפותחות - בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, העלייה החדה בשיעור האבטלה וההידרדרות המתמשכת בשוק הדיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully