וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיננסים: כוונתה של כמטורה לממש נכסים ופעילויות מספקת פוטנציאל התרחבות לכי"ל ולמכתשים אגן

TheMarker

11.2.2009 / 11:32

כמטורה הודיעה על כוונתה לממש נכסים ופעילויות במטרה לעמוד בהתחייבויות הפיננסיות שנטלה על עצמה וביניהן תשלום של 370 מיליון דולר כבר ביולי 2009



כמטורה, השחקנית השלישית בגודלה בתחום הברום, הודיעה אתמול על תוכניתה לשפר את נזילותה בחודשים הקרובים. בהתייחס להודעתה של כמטורה מעריך היום מנהל יחידת המחקר של הראל פיננסים, אמיר אדר כי לחברה מספר פעילויות היכולות להתאים הן לכי"ל והן למכתשים אגן.



כמטורה הודיעה על כוונתה לממש נכסים ופעילויות במטרה לעמוד בהתחייבויות הפיננסיות שנטלה על עצמה וביניהן תשלום של 370 מיליון דולר כבר ביולי 2009. החברה אוזכרה לא פעם כמועמדת לפשיטת רגל ובמהלך המחצית הראשונה של שנת 2008 ניסתה כבר לבצע מכירה של פעילויות ונכסים ללא הצלחה.



בהראל פיננסים בחרו להתמקד שתי פעילויות של כמטורה. הראשונה היא פעילות הברום של כמטורה שרלוונטית לכי"ל. כמטורה היא יצרנית הברום השלישית בגודלה בעולם רשמה ברבעון הרביעי לשנת 2008 הכנסות של כ-286 מיליון דולר בסגמנט, ירידה של כ-35% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.



להערכת אדר, לאור העובדה שפעילות הברום של כמטורה מהווה כ-44% מהכנסותיה לשנת 2008, נראה כי עזיבת התחום תעשה רק במקרה של להיות או לחדול.



לדברי אדר "אין ספק כי רכישה של פעילות בתחום זה המאופיין במיעוט שחקנים תזדקק לאישור הרגולטור (הגבלים עסקיים), על כן צריך לראות האם בכלל יכולה כי"ל לבצע רכישה שכזו או שתוכל לעשות כן רק במקרה של פשיטת רגל מצד כמטורה, במידה ולא תוכל הרי ששחקנית חדשה תיכנס לתחום ויתכן כי תשנה במקצת את אופיו של הענף".



התחום השני הוא ההגנה על הצומח של כמטורה. להערכת אדר תחום זה עשוי להיות רלוונטי לפעילותה של מכתשים אגן בתחום. פעילות כמטורה בתחום זה מהווה 11% מסך פעילותה. הכנסות כמטורה בתחום זה הסתכמו בשנת 2008 בכ-394 מיליון דולר עם צמיחה של כ-12% לעומת אשתקד.



החברה פועלת בגידולי נישה ובעלת רווחיות תפעולית נאה של כ-20% בתשעת החודשים הראשונים של השנה. בהראל מעריכים כי פעילות כזו יכולה להתאים למכתשים אגן ולהחזירה למסלול המיזוגים והרכישות.



אין חדשות מסעירות בדו"ח ה- WASDE



הבצורת באמריקה הלטינית הובילה כצפוי לירידה בתחזית לייצור הסויה ובסך הכללי נרשמה עליה קלה ביחס המלאי לשימושים בחודש ינואר (19.1 לעומת 18.9) כשהיחס חוזר לרמתו מלפני שלוש שנים. נציין כי אין הפתעה של ממש בעליה ביחס זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully