וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הבנזין בשוק העולמי צפויים לעלות על מחירי הדיזל באביב הקרוב

TheMarker

11.2.2009 / 13:38

מריל לינץ': ירידה חדה בביקוש לדיזל בעולם וצמצום בתפוקת הבנזין צפויות להוזיל את הדיזל



בדו"ח על שוק האנרגיה העולמי מעריכים כלכלני מריל לינץ' כי תימשך ההאטה בביקוש העולמי לנפט ותוצריו, וכי מחירי הבנזין בשוק יעלו על מחירי הדיזל. הביקוש לדלק בארה"ב צפוי להמשיך להצטמצם בעקבות המצב הכלכלי המחריף בארה"ב - גידול באבטלה, האטה חדה בשוק הנדל"ן וגידול בשיעור פשיטות הרגל הפרטיות, צפויים להערכת הבנק לפגוע בביקוש.



"לפני חודשים ספורים טענו כי גם גידול בביקוש לנפט בכלכלות מתעוררות לא יפצה על התמוטטות הביקוש במדינות המפותחות (OECD). מאז צנח הביקוש העולמי לתוצרי נפט. תפוקת בתי הזיקוק ירדה במידה ניכרת הן באמריקה והן באירופה - וכעת החל גם הביקוש בכלכלות מידרדרות להתמוטט", נכתב בדו"ח של מריל לינץ'. "בנוסף, הביקוש לבנזין נחלש במשך 14 חודשים ברציפות עד כה - הרבה פחות לעומת ממוצע של 25 חודשים בתקופות המיתון ב-1973, 1981 ו-1991".



עוד נכתב בדו"ח כי בעקבות ירידה חדה הצפויה בביקוש לדיזל בכלכלות מתעוררות - שהינן צרכניות דיזל גדולות - מחירי הבנזין עשויים לעלות על מחירי הדיזל. הביקוש ההולך וגדל בשנים האחרונות לדיזל הביא לעליית מחירו, ולהגדלת תפוקת הדיזל. מגמה זו צפויה, להערכת מריל לינץ', להשתנות כעת. בנוסף, סין, מצרכניות הנפט הגדולות בעולם, הפכה ליצואנית נטו של דיזל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully