וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': סביר שהליכוד יקים קואליציה אבל לא לפני אמצע מארס; ייתכנו בחירות חוזרות בשנת 2011

טל לוי

11.2.2009 / 13:21

מריל: לאור הרחבת התקציב והאינפלציה הנמוכה, בנק ישראל עשוי להוריד את הריבית לרמה של 0.25% בלבד



"סביר שהליכוד הוא זה שיקים קואליציה אבל לא לפני אמצע מארס. מאחר ואף סיעה לא זכתה ברוב מוחץ, המשמעות היא ששוב נראה קואליציה שבירה שתורכב מ-6-7 קבוצות בעלות דרישות שונות" כך כותבים האנליסטים חיים ישראל ומיכה גולדברג מבנק ההשקעות מריל לינץ'. כותרת הסקירה היא "בחירות נוספות בשנת 2011?".



הסקירה של מריל מיועדת בעיקר למשקיעים זרים והיא מכילה בעיקר מידע בדבר שיטת הבחירות בישראל ויחסי הכוחות של המפלגות השונות. כמו כן היא כוללת כמה תסריטים אפשריים בדבר הקמת הקואליציה. ללא קשר לתסריט שיצא בסופו של דבר לפועל, ישראל וגולדברג מדגישים כי לכל המפלגות יש מצע כלכלי דומה.



ישראל נשמע פסימי למדי כשהוא כותב כי "עברו רק 3 שנים מאז הבחירות הקודמות ואנו מטילים ספק בכך שהממשלה החדשה תוכל לשרוד לתקופה מלאה של 4 שנים ו-9 חודשים עד לבחירות הבאות". במריל מהמרים על בחירות נוספות בשנת 2011 או 2012.



מבחינה כלכלית, כוללת התחזית של מריל לינץ' תסריטים שונים. כך למשל, נתניהו אמנם תפקד בעבר כ"שומר הסף" של התקציב אולם לאור הלחצים הקואליציוניים הוא עשוי להוביל קו אגרסיווי יותר של הרחבת התקציב ובכלל זה הורדות מיסים נוספות. צעדים אלה ילחצו על השקל בטווח הקצר. כשהאינפליציה כה נמוכה, לבנק ישראל לא תהיה בעיה להוריד את הריבית לרמה של 0.25% בלבד לעומת רמה של 1% כיום.



בשורה התחתונה, לבחירות לא אמורה להיות השפעה על שוק ההון. יותר מכך, במריל טוענים כי לבחירות בישראל יש באופן מסורתי השפעה קצרת טווח בלבד על שוק המניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully