וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים לא ממהרים למכור את מניית אי.די.בי פיתוח: נדחה בשבועיים המועד האחרון להיענות להצעת הרכש

מיכאל רוכוורגר

11.2.2009 / 14:06

בשלב זה אי.די.בי פיתוח לא מעלה את המחיר ל-11.2% ממניותיה - הנמוך ב-5% ממחירה כיום בבורסה


למרות האינדיקציות שקיבלו ראשי , כי הצעת הרכש העצמית של לרכישת יתרת החזקותיה שבידי הציבור תיענה ללא בעיות, מדווחת אי.די.בי.פיתוח על דחיית מועד האחרון להיענות להצעת הרכש מיום 12 בפברואר 2009 ליום 26 בפברואר 2009 , ככל הנראה בשל קשיים שמערימים חלק מן הגופים המוסדיים. עם זאת, מקורבים לנעשה באי.די.בי מציינים כי הסיבה לדחיית מועד ההיענות להצעת הרכש נעוצה בצורך בזמן נוסף למוסדיים להיערך לתהליך.

אי.די.בי פיתוח הגישה ב-26 בינואר הצעת רכש עצמית לרכישת 11.2% ממניותיה שבידי הציבור לפי מחיר של 36 שקל למניה - פרמיה של 33% לעומת מחירה בשוק בפתיחת המסחר באותו היום. ביום ההצעה זינקה מניית אי.די.בי פיתוח ב-33% וסגרה את כל הפרמיה של הצעת הרכש. מאז היא הוסיפה כ-5.6%, כך שכיום מחיר הצעת הרכש נמוך בכ- 5% ממחירה של המניה בבורסה.

בשלב זה, אי.די.בי פיתוח לא מדווחת על העלאת מחיר בהצעת הרכש. מבין הגופים המוסדיים, בית ההשקעות הלמן אלדובי, המחזיק בכ-1% מהון המניות של אי.די.בי פיתוח (כ-10% מסך הסחורה הצפה בשוק), הביע באחרונה התנגדות למהלך.

אי.די.בי פיתוח, השולטת בדיסקונט השקעות (דסק"ש), כלל תעשיות וכלל ביטוח, מוחזקת כיום ב-86.8% בידי אי.די.בי אחזקות. הציבור מחזיק ב-11.2% ממניותיה, כך שלפי חוק החברות, לחברה תספיק רכישתן של 6.25% ממניותיה כדי להגיע לאחזקה של 95% ולכפות על יתר ה-5% למכור את אחזקותיהם. אם אי.די.בי פיתוח תצליח לרכוש את מלוא אחזקות הציבור, המהלך צפוי לעלות 247 מיליון שקל, ואמור להיות ממומן מתוך מקורותיה העצמיים.

מניית אי.די.בי פיתוח איבדה כ-75% ב-2008. אם המהלך יצליח, הוא יפשט במקצת את מבנה האחזקות המסורבל של אי.די.בי - הכולל את חברות אחזקה הציבוריות אי.די.בי אחזקות, דסק"ש, כלל תעשיות וכור, ויקצר את הדרך למשיכת דיווידנדים גבוהים יותר בעבור הבעלים.

בנוסף, בעקבות המוניטין השלילי שנוצר בשל פערים בין מחיר הצעת הרכש להון עצמי למניה של אי.די.בי פיתוח, תרשום אי.די.בי אחזקות עם השלמת הצעת הרכש רווח הון של כ-120 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully