וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ריט הקנדית אלייד דחתה את ההצעות למיזוג עם FCR של גזית גלוב

מיכאל רוכוורגר

11.2.2009 / 15:20

אנליסטים בקנדה: המיזוג של אלייד לתוך FCR ייצור בטווח ארוך יתרונות סינרגטיים לצדדים



"זה מאוד מרגש, ממש התרוממות רוח. לפעמים יש אכזבות. כמו במילס שמגיע גוף שמוכן לשלם יותר - ולוקח". כך סיפר דורי סגל, מבעלי השליטה בחברת הנדל"ן גזית גלוב ביוני 2007 בראיון ל-TheMarker, חודשים ספורים אחרי שהחברה הבת האמריקאית אקוויטי וואן כשלה בסופו של דבר בהשתלטות על קרן ריט האמריקאית מילס, כשהפסידה במירוץ לחברות פרלון וסיימון גרופ האמריקאיות, ששילמו עבור מילס כ-1.6 מיליארד דולר. נראה כי גזית גלוב תנסה בתקופה הקרובה לבצע השתלטות עוינת נוספת, הפעם באמצעות חברה הבת הקנדית FCR (53%), המעוניינת למזג לתוכה את קרן ריט הקנדית Allied Properties REIT, הנסחרת בבורסת טורונטולפי שווי שוק של כ-410 מיליון דולר קנדי.



FCR רכשה בתחילת השבוע ממשקיעים מוסדיים כ-1.8 מיליון יחידות, המהוות כ-6% מהון המניות של אלייד. זאת, במסגרת עסקה שלא במזומן, אלא באמצעות החלפת מניות, לפי יחס של 0.81 מניות של FCR תמורת יחידה אחת של אלייד. זאת בהתאם למחיר הממוצע של מניית FCR בחמשת ימי המסחר האחרונים לפני הדיווח, שעמד על 14.2 דולר קנדי.



עם השלמת הנפקת המניות, שצפויה להתבצע ב-17 בפברואר 2009, תגיע FCR להחזקה של כ-11% ב-Allied ותהפוך לבעלת המניות הגדולה בקרן הקנדית. FCR ציינה בדיווח הקודם כי הגדלת האחזקה ב-Allied היא בעלת אופי פיננסי, אך הוסיפה כי "ברצונה לקיים שיחות עם Allied לבחינת הזדמנויות עסקיות משותפות, לרבות מיזוג".



אלא שכוונות אלה של FCR לא יהפכו למציאות כל כך מהר, שכן אלייד דיווחה לבורסת טורונטו כי היא דוחה את כוונות FCR לגבי השיחות אודות המיזוג. זאת לפי אלייד, אחרי שיועציה בחנו את האספקטים השונים של ההצעה, והגיעו למסקנה כי בהצעה הנוכחית של FCR אין המיזוג ישרת בצורה הטובה ביותר את האינטרסים של אלייד.



עם זאת, לאור ניסיון העבר של כצמן וסגל בתחום השתלטויות העוינות, נראה כי הם לא יסתפקו בדחייה זו של אלייד וינסו בכל זאת להשתלט על קרן הריט הקנדית. בפעם אחרונה בחנה FCR השתלטות על חברת Sterling Centercorp במהלך 2007, אולם בסופו של דבר לא השלימה את המהלך.



Allied מחזיקה ומנהלת תיק הכולל כ-75 נכסים בנויים בשטח של למעלה מחצי מיליון מ"ר, המורכב בעיקר ממשרדים Class 1 והיתר שטחי מסחר באזורים אורבניים, בעיקר ברחבי הערים הגדולות של קנדה - טורונטו ומונטריאול, בסמיכות לנכסים של FCR.



בתי ההשקעות הקנדיים, כמו Newcrest, CANACCORD, DBRS, MorningPulse Genuity ואחרים, סבורים שבטווח הקצר ייתכן שרכישות נוספות של מניות אלייד ילחצו את מניית FCR, וכן ייתכן ש-FCR תצטרך להעלות את המחיר לפיו היא מעוניית למזג את אלייד. עם זאת, בטווח הארוך אם FCR תצליח למזג את אלייד לתוכה, ייווצרו יתרונות סינרגטיים לשני הצדדים, היקף הנכסים של FCR יגדל ב-25% ל-246 נכסים בשטח כולל של למעלה מ-2.3 מיליון מ"ר, באופן שיאפשר לה לגוון את הפורטפוליו גם לנכסים הממוקמים במקומות מרכזיים בערים הגדולות של קנדה, כמו טורונטו ומונטריאול.



עסקה זו עם אלייד מצטרפת לעסקה שבמסגרתה לפני כמה שבועות רכשה החברה הבת האמריקאית של גזית גלוב, אקוויטי 1, מידי ענקית השקעות הגרמנית בתחום הנדל"ן הומבורג אינווסט 24% מידי דים, הגדילה את החזקתה בחברה ל-73.3% ובכך הפכה לבעלת השליטה בה. העסקה התבצעה באמצעות החלפת מניות לפי יחס המרה של 0.7, כך שאקוויטי וואן רכשה כ-1.24 מיליון מניות חדשות של דים תמורת הנפקת 866,373 מניותיה (המהווים כ-1% מהון המניות של אקוויטי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully