וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי ההשקעות על נייס: ייצור מזומנים מרשים לצד אכזבה בשורת ההכנסות

הדס גליקו

11.2.2009 / 16:04

דו"חות נייס הישראלית שהתפרסו היום התקבלו ברגשות מעורבים בבתי ההשקעות למרות שבשורה התחתונה עקפה נייס את התחזיות עם רווח של 0.5 דולר למניה מול תחזית של 0.45 דולר למניה.



דו"חות נייס הישראלית שהתפרסו היום התקבלו ברגשות מעורבים בבתי ההשקעות למרות שבשורה התחתונה עקפה נייס את התחזיות עם רווח של 0.5 דולר למניה מול תחזית של 0.45 דולר למניה.



בהתייחסות שפירסם בית ההשקעות מגדל מעריך האנליסט הראשי של בית ההשקעות, ניר עמיקם כי הדו"ח של נייס היה מעט מאכזב. לדברי עמיקם "למרות שנייס עקפה את תחזית הרווח למניה היא החמיצה את התחזית בסגמנט ההכנסות".



להערכת עמיקם נייס הצליחה לעקוף את תחזית הרווח למניה בעזרת הכנסות מימון גבוהות מהצפוי בסך של 5.2 מיליון דולר ושיעור מס נמוך של כ-13% בלבד. בנוגע לרווחיות הגולמית סבר עמיקם כי היא היתה דומה לציפיות אך הוצאות מחקר ופיתוח והצאות הנהלה וכלליות גבוהות מהצפיוית הביאו לרווחיות תפעולית מעט מאכזבת.



מטעם בית ההשקעות לידר שוקי הון העריך היום אנליסט בית ההשקעות ערן יעקובי כי הנקודה הראויה ביותר לציון בדו"ח היא יכולת ייצור המזומנים של החברה. נייס רשמה תזרים מזומנים של 42 מיליון דולר מפעילות שוטפת. לדברי יעקובי "מדובר ביכולת שיש להוריד בפניה את הכובע". נייס סיימה את הרבעון עם 500 מיליון דולר בקופה. במהלך הרבעון זכתה החברה ב-39 עסקאות של שבע ספרות.



בנוגע לתחזית העתידית שניפקה נייס לרבעון מסכימים בלידר וגם במגדל כי היא מטילה צל על תוצאות הרבעון האחרון ב-2008. נייס העריכה כי הרווח שלה למניה ברבעון הראשון של 2009 יעמוד בטווח שבין 41-31 סנט למניה עם הכנסות בטווח של 151-141 מיליון דולר. תחזית הקונסנזוס ציפתה להכנסות של 160 מיליון עם רווח למניה של 0.4 דולר.



הנהלת נייס לא סיפקה תחזית לשנת 2009 אולם ציינה כי היא מאמינה שעדיין תצליח לצמוח כאשר צבר ההזמנות הביטחוני יבוא לידי ביטוי החל מהרבעון השני של השנה. במגדל מעריכים כי מניית החברה תיסחר במגמה שלילית בתקופה הקרובה בעקבות דו"חות.



בלידר לעומת זאת סבורים שנייס היא אופציה טובה מאוד לאחזקה בתקופה זו ומנבאים שהיא תצא מהמשבר מחוזקת ובעלת נתח שוק גדול יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully