וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן יו"ר הרשות לניירות ערך בבריטניה התפטר בעקבות חשדות כי פיטר עובד שהתריע מפני סיכונים

מיכל רמתי

11.2.2009 / 15:35

הבכיר מואשם כי פיטר מנהל סיכונים שטען כי הבנק מהווה סכנה ליציבות המערכת הפיננסית



סגן יו"ר הרשות לניירות ערך בבריטניה (FSA) התפטר היום בעקבות שערוריה בעקבות פיטורי עובד HBOS שהתריע מפני סיכונים מיותרים בבנק, מלווה המשכנתאות הגדול בבריטניה. כך דיווח עיתון "טיימס" הלונדוני. סר ג'יימס קרוסבי התפטר לאחר שנראה היה כי גורדון בראון, ראש ממשלת בריטניה, הסיר תמיכתו ממנו.



דבר פיטורי עובד HBOS נחשף ביום שלישי, בעת שימוע בפני הפרלמנט, כאשר 4 מראשי הבנקים הגדולים בבריטניה העידו בנושא. בעת כהונתו של קרוסבי כמנכ"ל HBOS הוא פיטר את פול מור, מנהל סיכונים בחברה שהתריע כי הבנק מהווה סכנה ליציבות המערכת הפיננסית בבריטניה. קרוסבי ניהל את חקירת ה-FSA בנוגע לשוקי המשכנתאות והאשראי בשנה שעברה, לבקשת שר האוצר אליסטר דרלינג.



"משרד האוצר נמצא במגעים עם הרשות לניירות ערך על מנת לברר האם יש מידע נוסף הרלוונטי לנושא", אמר דוברו של בראון. "ראש הממשלה חושב שמדובר באישומים חמורים, אך מדובר באישומים בלבד - HBOS חולק עליהם, וסר ג'יימס קרוסבי חולק עליהם", הוסיף.



קרוסבי עצמו טען כי לפיטורים לא היה כל קשר להתרעות של מור, וכי טענותיו של מור נבדקו ונמצאו משוללות יסוד – בדיקה שהועברה גם לידי ה-FSA. עם זאת, הוא הסביר כי בשל מחוייבות לפעילות ה-FSA החליט לפרוש. "אף כי אני סמוך ובטוח כי אין כל יסוד להאשמות, אני חש כי הדרך הנכונה עבור ה-FSA היא פרישתי המיידית מהנהלת הרשות", אמר קרוסבי בהצהרה.



הבכירים האחראים על הבאת רויאל בנק אוף סקוטלנד ובנק HBOS כמעט עד להתמוטטות התנצלו אתמול בשימוע על חלקם במשבר הפיננסי בבריטניה, אשר העלה את הצורך בסיוע הממשלתי הגדול בהיסטוריה של המדינה. בנק רויאל בנק אוף סקוטלנד קיבל הלוואה של 20 מיליארד ליש"ט מהממשל, וכעת 58% ממנו שייכים למשלם המסים. הבנקים HBOS ולויד TSB, שרכשו את HBOS, צפויים לקבל 17 מיליארד ליש"ט, כשחלק הארי של סכום זה ילך ל-HBOS.



"אני מתנצל מעומק ליבי והייתי שמח לעשות זאת שוב", אמר פרד גודווין, מנכ"ל רויאל בנק אוף סקוטלנד לשעבר, לוועדת האוצר של הפרלמנט הבריטי בלונדון, והוסיף: "אנחנו מתנצלים עבור כל המצוקה שנגרמה. זה השפיע על כולם".



אנדי הורנבי, מנכ"ל HBOS לשעבר, אמר כי הפסיד יותר כסף מירידת ערך מניית הבנק ממה שהרוויח בשנתיים האחרונות בתפקיד. "אני השקעתי את כל כספי הבונוס שלי במניות", אמר הורנבי, והוסיף: "האינטרסים שלי היו לגמרי זהים לבעלי המניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully