וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל בן זאב: התחרות בתחום המשכנתאות צפויה לרדת; מזרחי טפחות יוכל להגדיל את נתח השוק שלו

שרון שפורר

11.2.2009 / 12:00

מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים: דיסקונט יהיה פחות אגרסיווי במשכנתאות בשנה הקרובה


בנק ממשיך לקבל המלצות חמות מצד האנליסטים בשוק המקומי. יובל בן זאב מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים פירסם היום סקירה בה הוא ממליץ על מניות הבנק בתשואת יתר עם מחיר יעד של 25 שקל - גבוה בכ-25% ממחירה בשוק הבוקר.

בן זאב אמנם צופה כי הבנק יציג הרעה בתוצאתיו הכספיות ברבעון הרביעי של 2008 לעומת הרבעון המקביל לו שנה קודם לכן; וכן הרעה גם בתוצאות 2009 מול 2008, אך עם זאת הוא צופה כי התשואה על ההון של הבנק תהיה הגבוהה ביותר מבין הבנקים עד סוף 2009 וכי דו"חות הבנק ידגישו את יציבותו מול המערכת הבנקאית.

בן זאב צופה כי מזרחי טפחות יסיים את הרבעון הרביעי של השנה עם רווח נקי של 126 מיליון שקל מול רווח של 147 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2007. זאת, למרות שהוא צופה גידול בהכנסות של הבנק ממימון וההכנסות התפעוליות שלו. הירידה תגיע לדעתו מכיוון גידול בהפרשה לחובות מסופקים ל-0.66% ומכיוון גידול בהוצאות התפעוליות.

בכלל פיננסים צופים ב-2009 כי התשואה על ההון של מזרחי טפחות תרד מ-11% ב-2008 (התחזית של בן זאב) ל-9.7% כאשר הרווח הנקי יגיע לגובה של 587 מיליון שקל לעומת הרווח הצפוי לדעתו ב-2008 - 632 מיליון שקל.

בכלל פיננסים מעריכים כי ההפרשה לחובות מסופקים של הבנק תעמוד ב-2008 על 0.47% מתיק האשראי וב-2009 היא תגדל ל-0.56%. מדובר בשיעורים נמוכים בהרבה מהצפי לשיעור הפרשות לחובות מסופקים ביתר הבנקים שיהיה גבוה - אולי אף גבוה משמעותית - משיעור של 1% מתיק האשראי.

ההסבר לשיעור הנמוך הצפוי במזרחי טפחות בסעיף ההפרשה לחובות מסופקים נובע מההתמקדות של הבנק בתחום המשכנתאות. יובל בן זאב מפנה את תשומת הלב לכך שבעשור האחרון ההפרשות לחובות מסופקים של מזרחי טפחות לא עברו את ה-0.6% מתיק האשראי, ומציין שלהערכתו זה יהיה המצב גם השנה.

עוד בעניין המשכנתאות: בן זאב סבור כי התחרות בתחום צפויה לרדת. לדעתו, עודף ביקוש כלכלי לאשראי הקיים היום בשוק יביא את הבנקים לבחינה מחודשת של הערוצים בהם ימקדו את האשראי. להערכתו שני הבנקים הגדולים יעדיפו למקד את צמיחת האשראי במגזר העסקי ולא במשכנתאות ואילו דיסקונט יהיה פחות אגרסיווי בפעילותו במגזר. כתוצאה מכך מזרחי טפחות יוכל לדעתו להגדיל מרווחים במשכנתאות.

נקודה נוספת שבה בולט לדעתו של בן זאב מזרחי מול בנקים אחרים היא תיק ניירות הערך של הבנק. מדובר בתיק הקטן ביותר מבין הבנקים הגדולים, שהיקפו נכון לסוף הרבעון השלישי עמד על 7.5 מיליארד שקל. מתוך זה מציין בן זאב כי 5.4 מיליארד שקל הושקעו באג"ח של ממשלת ישראל.

באשר להלימות ההון של הבנק - כותבים בכלל פיננסים כי הבנק יוכל להגיע ליחס הלימות הון של 12% כבר במהלך 2009 - בעקבות גיוס שערך לפני מספר ימים בהיקף של כ-400 מיליון שקל - ויחס זה יאפשר לו לצמוח באשראי וגם לחזור לחלק דיווידנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully