וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר טורקיה בישראל: אף שיתוף פעולה בין המדינות לא הופסק; הישראלים הם תיירים רצויים בטורקיה

עירית רוזנבלום

11.2.2009 / 16:39

סוכן נסיעות מקפריסין: עוד לא רואים את התיירים הישראלים הרבים שאמורים להגיע אלינו במקום לטורקיה


דבריו של ראש הממשלה הטורקי ארדואן לא כוונו אל ישראל ואל הישראלים אלה אל המדיניות של הממשלה, כך אמר ל-TheMarker שגריר טורקיה בישראל, נאמק טאן, שהגיע ליריד התיירות הבינלאומי וביקר בביתן הטורקי. "לאחר הדברים הללו ארדואן אמר עוד דברים לשבחה של ישראל".

טאן ביקש להדגיש שכשם שהישראלים מרגישים חופשיים להפגין כאשר הם רוצים בכך, גם הטורקים "מוציאים קיטור" בהפגנות. הוא ציין שאף שיתוף פעולה כלכלי בין ישראל לטורקיה לא הופסק וכי אף ישראלי או יהודי לא נפגע בטורקיה. טאן הביע תקווה שהדברים יחזרו לקדמותם במהרה, וכי הישראלים הם תמיד תיירים רצויים בטורקיה.

אדאמוס וארנאווה, מנהל חברת תיירות בלימסול המייצג את על וארקיע בקפריסין אמר ל-TheMarker כי "עוד אין לנו הזמנות לפסח, הישראלים ידועים כמזמינים ברגע האחרון, אבל אנחנו מקווים לקבל חלק מהתנועה הזו של הישראלים אם יחליטו שלא לנסוע לטורקיה". וארנאווה הגיע ליריד התיירות , המתקיים ברביעי וחמישי בגני התערוכה בתל אביב, למרות החלטת לשכת התיירות הקפריסאית להחרים את היריד, כמחאה על השתתפותו של גוף תיירותי מצפון קפריסין.

כמה נציגים של גופים מקפריסין היוונית שניהלו שיחות עסקיות בפינת הישיבה שביריד. וארנאווה, אמר שההחלטה שלא לאייש את הביתן היא החלטה פוליטית. "אני איש עסקים ואני כאן כדי לעשות עסקים. אם נערב פוליטיקה בעסקים – ניפול". לדבריו, גם בקפריסין חשים היטב במיתון העולמי והתיירות לקפריסין צפוייה לרדת, לפי הערכות בכ-20%. לדבריו, עד עתה גם לא חשים בקפריסין את נחילי התיירים שאמורים להגיע אליהם בעקבות החרם על אנטליה.

אל טקס הפתיחה של היריד הגיעו שגרירים ממדינות רבות והשתתפו מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח, אך לא שרת התיירות רוחמה אברהם, מנכ"ל אל על חיים רומנו, ראש עיריית תל-אביב רון חולדאי, ראש עיריית אשקלון בני וקנין ואורחים נוספים.

■ מתח ביריד התיירות בתל אביב: קפריסין היוונית לא תשתתף - במחאה על השתתפות נציג מקפריסין הטורקית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully