וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענף היהלומים העולמי מקים גוף שיווק משותף

אורה קורן

11.2.2009 / 17:22

המהלך נבע מן המשבר בשוק היהלומים העולמי, שמתבטא בשפל חסר תקדים ברבעון הרביעי של 2008



ענף היהלומים העולמי החליט להקים גוף משותף לשיווק יהלומים. במגעים שנערכו השבוע בנושא הסכימו על המהלך חברות יהלומי הגלם דה בירס, אלרוסה ו-BHP ביליטון. בדיונים השתתף גם נשיא בורסת היהלומים הישראלית, אבי פז, המכהן גם כנשיא פדרציית בורסות היהלומים בעולם, שהיה מהוגי הרעיון.



בהודעה שפירסמה לפני כשבוע ציינה דה בירס, כי את הקמת הגוף תוביל חברת היעוץ מקינזי, שתתווה גם את אסטרטגיית השיווק. הגוף יכלול נציגים של חברות כריה וחברות ליטוש יהלומים. מקינזי תציג את תוכניתה במפגש שייערך בלונדון ב-24 בפברואר.



המהלך המשותף נבע מן המשבר בשוק היהלומים העולמי, שמתבטא בירידת מחירים ומכירות, שהגיעו לשפל חסר תקדים ברבעון הרביעי של 2008. ברבעון זה ירד יצוא היהלומים מישראל ב-60% - נתון המשקף, ככל הנראה, את הירידה הממוצעת במכירות יהלומים בעולם.



"מדובר ביוזמה חשובה ומשמעותית ביותר עבור ענף היהלומים הבינלאומי", אמר פז. "העובדה שכולנו מאחדים כוחות ומשווקים את היהלום הגנרי היא לא דבר מובן מאליו. שיתוף העולה הזה הוא בעל חשיבות אדירה, והוא מאפשר לנו לצאת בקמפיין שיווקי ותקשורתי ממוקד ורחב מימדים ברמה הבינלאומית. בצעד הזה, ענף היהלומים העולמי מוכיח שוב את יכולתו להיות מוביל ופורץ דרך גם בתקופות מאתגרות כמו התקופה בה אנו שרויים היום", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully