וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע הכללי של ניו יורק: מריל לינץ' נהג בחוסר אחריות כשהעניק בחשאי בונוסים בסך 4 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

11.2.2009 / 17:33

אנדרו קואומו: הנהלת מריל לינץ' הקדימה בחשאי את מועד חלוקת הבונוסים כדי לתגמל את הבכירים הכושלים



התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, האשים היום את בכירי מריל לינץ' בחוסר אחריות. לטענתו, הנהלת בנק ההשקעות החליטה במודע להעניק בחשאי בונוסים בסך 4 מיליארד דולר לעובדים, בשעה שהממשלה הזרימה לבנק סיוע בסך מיליארדי דולרים מכספם של משלמי המסים כדי למנוע את קריסתו.



את ההאשמות שטח קואומו במכתב ששלח ליו"ר ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים האמריקאי, ברני פרנק. "בהתקף מפתיע של חוסר אחריות תאגידית, נראה שבמקום לפרט את תוכניותיהם להעניק בונוסים בשקיפות, כפי שדרש מהם משרדי, החליטו מנהלי מריל לינץ' להקדים את מועד חלוקת הבונוסים, כדי לתגמל את בכיריהם הכושלים", אמר קואומו. עוד הוסיף כי ארבעה בכירים במריל לינץ' קיבלו בונוסים בסך 121 מיליון דולר.



בחודש שעבר הדיח מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קן לואיס, את מנכ"ל מריל לינץ', ג'ון תיין, לאחר שגילה כי שלושה ימים בלבד לפני השלמת רכישת מריל לינץ' על ידי בנק אוף אמריקה בחודש דצמבר, העניק מריל בונוסים בסך 4 מיליארד דולר לעובדיו.



"מריל לינץ' מעולם לא העניק בונוסים בתאריך כל כך מוקדם", אמר קואומו, "הקדמת מועד הבונוסים איפשר למריל להעניק בונוסים ענקיים לפני ההכרזה על תוצאותיהם האיומות ברבעון הרביעי ולפני השלמת המיזוג המתוכנן עם בנק אוף אמריקה". קואומו הוסיף כי בנק אוף אמריקה היה ככל הנראה מודע לכך שמריל לינץ' מתכוון להעניק בונוסים נדיבים לעובדיו.



מריל לינץ' סיים בתחילת החודש את דרכו כחברה עצמאית - 95 שנים אחרי הקמתו - לאחר שבנק אוף אמריקה השלים את רכישתו תמורת כ-33 מיליארד דולר במניות. בנק אוף אמריקה הודיע במקור על רכישת מריל לינץ' ב-15 בספטמבר, שעה אחת בלבד לפני פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס, ובכך חמק מריל ככל הנראה מגורל דומה. העסקה הוערכה אז ביותר מ-50 מיליארד דולר, אולם שווייה נפל בהמשך, לאחר שמחיר מניית בנק אוף אמריקה נחתך כמחצית.



בנק אוף אמריקה, שקיבל בשנה שעברה סיוע בסך 25 מיליארד דולר מכספי הסיוע של תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי (TARP), הזדקק לסיוע נוסף בסך 20 מיליארד דולר בחודש שעבר, בעקבות התרחבות ההפסדים של מריל לינץ', אשר רשם הפסד תפעולי של 21.5 מיליארד דולר ברבעון הרביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully