וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אקספון למשרד התקשורת: שנו את שיטת הערבויות - אין בהן פרופורציה לפעילות החברה

אמיתי זיו

11.2.2009 / 17:32

תקנות המשרד קובעות כי חברות תקשורת שפועלות במספר ענפים צריכות להפקיד ערבות נוספת בכל כניסה לתחום חדש



מנכ"ל אקספון 018, רוני חליבה, העביר לשר התקשורת, אריאל אטיאס, מכתב (כחלק ממסמכי השימוע של המפעיל הווירטואלי), בו הוא מציע למשרד לשנות את שיטת הערבויות אותן הוא גובה מחברות התקשורת. למרבה ההפתעה יש במשרד התקשורת סנטימנט חיובי להצעתו של חליבה.



טענתו הבסיסית של חליבה היא, שחברות תקשורת שפועלות במספר ענפים שונים צריכות להפקיד ערבות כבדה נוספת בכל כניסה לתחום חדש, בלי פרופורציה לפעילות החברה: "כאשר התחלנו לפעול כספק שיחות בין לאומי הפקדנו ערבות של 10 מיליון שקל, שעם ההצמדה הגענו כבר ל-12 מיליון שקל.



לאחרונה התחלנו לפעול כמפעיל טלפוניה (מפ"א) ונדרשנו להפקיד עוד 10 מיליון שקל, ובקרוב אנחנו רוצים להיות מפעיל וירטואלי (MVNO) ונצטרך להפקיד עוד 10 מיליון שקל". חליבה הוסיף: "הסכום כל כך גבוה שהוא כבר מהווה חסם כניסה לשחקנים חדשים. מה שאני חושב שצריך לעשות הוא לקבוע מדיניות של סכום ערבות מדורג בהתאם להיקף הפעילות של החברה בתחום המתבקש".



לחליפין מציעה חליבה לשקול שהערבות הראשונה של החברה, שהיא מספיק גדולה וכבדה, תכסה גם כניסה של המפעילה לפעילויות חדשות. חליבה מסביר שהדבר רלוונטי במיוחד לקראת הפעלת רפורמת המפעילים הווירטואלים שבה אמורה להיות כניסה של שחקנים חדשים במודלים עסקיים חדשים ו"ללא השקעות עתק".



נזכיר רק שאקספון היא חברת שיחות בין לאומיות בעלת נתח שוק קטן של 3-4% מהשוק. לפני כחצי שנה הפכה החברה גם לספקית טלפוניה קווית, וכרגע יש לחברה מעל 2000 לקוחות בשירות. לפני כחודש וחצי הצטרפה החברה לשירות אספקת האינטרנט ולה מעל 1000 מינויים בשירות האינטרנט. בעתיד מתכוונת החברה להיות גם מפעילה סלולרית וירטואלית. היקף ההכנסות של אקספון בשנת 2007 עמד על 35 מיליון שקל והרווח הנקי שלה עמד על 4 מיליון שקל.



ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "הדבר הוצע וייבחן על ידי המשרד כחלק מכלל ההתייחסויות שהתקבלו בשימוע (המפעילים הווירטואלים)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully