וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווקלטק קיבלה מממשלת רוסיה אישור להפצת תקשורת VOIP בסטנדרט גבוה

שמואל שוסטר

11.2.2009 / 18:42

מתחילת השנה איבדה מניית החברה 76% והיא משקפת לחברה שווי של 1.3 מיליון דולר בלבד


, חלוצת תחום ה-VOIP (העברת קול על גבי רשת האינטרנט), קיבלה את אישור משרד התקשורת ברוסיה לאספקת שירותי VoIP קצה לקצה בסטנדרט Class-5. עם קבלת האישור תוכל ווקלטק לפעול להחלפה, שדרוג והטמעת תשתיות התקשורת הקיימות ברוסיה לפתרונות ה-VoIP.

לטענתה, ווקלטק היא אחת מחברות הטלקום הראשונות שזוכות לקבל את האישור לאספקת שירותי ה-VoIP ברוסיה, וזאת לפי דרישות התקן החדשות של משרד התקשורת ברוסיה. עמידה בתקן הרוסי משלימה אישורים זהים לפתרונות פשוטים יותר, להם כבר קיבלה החברה אישור, ואשר במסגרתם היא כבר פועלת ברוסיה.

נשיא ומנכ"ל ווקלטק, עידו גור, אמר: "אנחנו גאים להיות אחד מספקי פתרונות ה-VoIP הראשונים שזוכים לעמוד בדרישות הרגולטוריות הגבוהות של אישור ה-Class-5. האישור החדש מציב את ווקלטק בעמדה של מובילה טכנולוגית, פותח בפני החברה הזדמנויות חדשות בשוק הטלקום הרוסי ויאפשר לנו להגדיל את נתח השוק. לווקלטק יותר מ-30 לקוחות ברוסיה, ואישור ה-Class-5 במדינה זו הוא אפשרות אמיתית לצמיחה. שוק ה-VoIP ברוסיה נהנה מצמיחה עקבית ופתרונות התקשורת על גבי האינטרנט נתפשים כפתרונות יעילים וכבחירה האידיאלית לספקי השירות המשדרגים ומרחיבים את תשתיות התקשורת שלהם. האישור הוא עדות למחויבות החברה לשוק המתפתח ברוסיה ואנו שמחים על היותנו אחת מן החברות הראשונות אשר זוכות באישור התקן הרוסי החדש".

בדצמבר האחרון הודיעה ווקלטק כי היא מוכרת 4 מתוך 11 הפטנטים שנותרו לה בתמורה ל-11 מיליון דולר. החברה הודיעה אז כי תמכור את הפטנטים לקרן מסינולי. כ-3 מתוך הפטנטים שנמכרו רשומים בארה"ב, ואילו הפטנט הנוסף רשום בישראל. לפני כחצי שנה מכרה החברה 11 פטנטים תמורת 9.2 מיליון דולר לחברת קארו מילניום. 9 מהפטנטים היו רשומים בארה"ב, אחד מהם בישראל ואחד נוסף באוסטרליה. במסגרת העסקה, העניקה ווקלטק רישיון בינלאומי, בלתי מוגבל לשימוש בפטנטים וכן בזכויות הקשורות לפיתוח ושיווק מוצרים המבוססים עליהם.

ווקלטק, שטרם פרסמה את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2008, סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 1.4 מיליון דולר, ביחס להכנסות של 1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי של החברה הסתכם ב-1.8 מיליון דולר או 25 סנט למניה, ביחס להפסד נקי של 2.1 מיליון דולר או 28 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

לפני כחצי שנה קיבלה החברה התראה מנסדא"ק לפני מחיקה, מאחר ומחיר המניה היה נמוך מדולר במשך תקופה העולה על התקופה המותרת בנאסד"ק - כ-30 יום. כנהוג, הקציבה נאסד"ק לחברה 180 יום כדי להעלות את מחיר המניה מעל רף המינימום ב-2 בפברואר, אך החברה כשלה לעשות כן.

ווקלטק התכוננה לבצע ספליט הפוך כדי להעלות את מחיר המניה מעל לדולר, אך במכתב ששלחה בורסת נאסד"ק לכל החברות שנסחרות בה באוקטובר, הודיעה כי היא מקפיאה באופן מיידי את האכיפה כנגד חברות שמנייתן נסחרת מתחת לרף המינימלי למסחר בנאסד"ק עד ל-16 בינואר.

מאז תחילת השנה איבדה מניית החברה כ-73% מערכה, והיא נסחרת במחיר של 18 סנט, המשקף לחברה שווי של 1.3 מיליון דולר בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully