וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווי חברת הרדיו הלווייני סיריוס XM נחתך במחצית עקב דיווח כי החברה על סף פשיטת רגל

נמרוד הלפרן

11.2.2009 / 20:52

החברה, אשר נסחרה לפני שנתיים בשווי שוק של 14 מיליארד דולר, נסחרת כעת בשווי של כ-210 מיליון דולר



מניית חברת הרדיו הלווייני סיריוס XM (סימול SIRI) צונחת ב-47% במסחר בוול סטריט, לאחר שהעיתון "ניו יורק טיימס" דיווח אתמול כי החברה נערכת לקראת אפשרות של פשיטת רגל בימים הקרובים. החברה, אשר נסחרה רק לפני שנתיים בשווי שוק של כ-14 מיליארד דולר, נסחרת כעת לפי שווי שוק כ-210 מיליון דולר בלבד.



בחודש פברואר 2007 הודיעו חברות הרדיו הלווייני המפסידות סיריוס ו-XM על מיזוג בהיקף של 13.6 מיליארד דולר במניות. עם זאת, השלמת המיזוג התעכבה בשל מכשולים רגולטורים, והעסקה נסגרה רק בחודש יולי האחרון. בעת סגירת העסקה כבר נפל שווי המיזוג לפחות מ-2.8 מיליארד דולר. לצורך מימון רכישת XM, נטלה סיריוס הלוואות בסך מיליארד דולר, וחובות החברה הממוזגת הסתכמו בכמעט 3 מיליארד דולר נכון לסוף הרבעון השלישי של 2008.



XM וסיריוס הוקמו לקראת סוף שנות ה-90', בתקופה בה רבים הטילו ספק בכדאיות הכלכלית של שירותי רדיו לווייני. עם זאת, השירותים צברו פופולאריות, לאחר שיצרניות רכב בארה"ב הסכימו להתקין מכשירי רדיו לווייני בדגמי מכוניות. שתי החברות הציעו יותר ממאה ערוצי רדיו במגוון סגנונות, והצליחו לצבור ביחד מיליוני מנויים. סיריוס נהנתה גם מעלייה בפופולאריות הודות לעריקת השדרן הווארד סטרן אליה מחברת CBS רדיו - לאחר שהוצע לו חוזה בשווי חצי מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully