וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פימקו - קרן האג"ח הגדולה בעולם: "צפוי גל שני במשבר הכלכלי העולמי; המשבר עדיין בתחילתו"

סוכנויות הידיעות

11.2.2009 / 21:29

ראש מחקר אשראי של פימקו באסיה: גל שני צפוי בתוך 6-12 חודשים - אם ממשלות לא יגדילו ההוצאות



פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, העריכה כי הכלכלה העולמית תעמוד בפני גל שני של המשבר, אלא אם כן ממשלות בעולם יגדילו את היקף תוכניותיהן לתמיכה בכלכלה. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



"המשבר הכלכלי עודנו בשלבים מוקדמים, אמר ראש מחלקת מחקר האשראי לאזור אסיה של פימקו, קויו אוזקי. "כל ירידה נוספת במחירי הבתים עלולה לגרום להאצת המשבר ולהחרפה במעגל היזון חוזר קטלני, שעלול להוביל לגל שני במשבר הפיננסי במהלך שישה עד 12 החודשים הקרובים", העריך אוזקי.



"כדי להתגבר על הגל השני, ממשלות ברחבי העולם יצטרכו להוציא סכומי כסף גדולים, והשחיקה שהדבר יגרום במצבן הפיננסי עלולה להגביר את הסיכוי לתופעות לוואי מסוכנות", הוסיף.



לדבריו, ניתן להעריך את ההתפתחויות הצפויות בכלכלה העולמית על סמך ניסיונות ממשלת יפאן להביא להתאוששות הצמיחה בשנות ה-90' - תקופה שזכתה לכינוי "העשור האבוד". עם זאת, ציין אוזקי כי לממשלות יש יכולת מוגבלת לבלום את הנפילה במחירי הנדל"ן ונכסים אחרים.



"במצב שבו הכלכלה ממשיכה לסגת בשל המשבר הפיננסי, הביקוש לנדל"ן לא צפוי להתאושש עד שתירשם נפילה חדה מספיק, אשר תצמצם את הסיכונים הכרוכים בהחזקות נכסי נדל"ן. במקרה של יפאן, נדרשו 15 שנים למחירי הנדל"ן להגיע לתחתית", העריך אוזקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully