וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' דוד ליבאי ועו"ד נבות תל צור ייצגו את עו"ד וינרוט בשימוע

עמית בן-ארויה

11.2.2009 / 21:45

ממשרדו של עו"ד וינרוט נמסר: נעמוד על בירור מהיר ויסודי של הדברים, כדי שהאמת תתברר כהוויתה



פרופ' דוד ליבאי ועו"ד נבות תל צור ייצגו את עו"ד ד"ר יעקב וינרוט בשימוע לפני החלטה אם להעמידו לדין בפרשת שוקי ויטה.



לפי חשדות היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל), וינרוט, שייצג את ויטה בעניינים שונים, פעל במקביל בניגוד עניינים ונתן שוחד לויטה באופן הבא: ויטה עשה מאמץ להגיע לידי הסכמי שומה נוחים עבור נישומים, שהיו אף הם לקוחות של וינרוט. זה האחרון ייצג באותה תקופה את ארקדי גאידמק ומיכאל צ'רנוי. בתמורה, שילם ויטה לכאורה שכר טרחה מופחת לוינרוט - 20 אלף שקל.



כמו כן נטען כי רו"ח זאב פלדמן היה שליחו של וינרוט בדיונים להשגת השומות הרצויות. במערכת המשפטית ישנה מחלוקת בנוגע לטיב הראיות נגד וינרוט והצורך להעמידו לדין. וינרוט הוא מבכירי עורכי הדין בישראל בתחום הצווארון הלבן. עם לקוחותיו במשך השנים נמנים ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ח"כ צחי הנגבי, הנשיא המנוח עזר ויצמן, עו"ד ישראל פרי, בפרשת הפנסיה הגרמנית ומשה פרג, בפרשת לה-נסיונל. יצוין כי במשפט מניות בזק, שבו מייצג וינרוט את צ'רנוי, מייצגים תל צור וליבאי נאשמים אחרים, זוטרים יותר.



פלדמן היה סגן נציב מס הכנסה לנושאים מקצועיים. ב-94' התמודד על תפקיד נציב מס הכנסה והפסיד לדורון לוי. מיד לאחר מכן עזב את השירות הממשלתי למגזר הפרטי. בפברואר 2008 עלה שמו כמועמד לעמוד בראשות רשות המסים, אך הוא הסיר מועמדותו זמן קצר לאחר מכן, בשל שרבוב שמו לפרשת ויטה. בשנים האחרונות הוא מנהל משרד עצמאי מצליח לייעוץ, הנותן שירותים לחברות גדולות במשק.



אתמול הופיע וינרוט כרגיל בהמשך חקירת הלקוח המוכר ביותר שלו בתקופה זו, שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, במשפט המעילה בהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל) המתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב. גורמים המקורבים לווינרוט ציינו אתמול כי "הטענות נגדו הזויות".



משרד המשפטים אישר כי "במסגרת פרשת שוקי ויטה יצאו מכתבי שימוע לוויטה ולמעורבים נוספים, עו"ד וינרוט ורו"ח זאב פלדמן, ובשלב זה לא נתייחס לתוכן המכתבים".



ממשרד וינרוט נמסר כי "החשדות כלפי וינרוט ופלדמן נטולי יסוד וחסרי בסיס על פניהם. כל בירור ענייני יעלה את היותם מופרכים ונסתרים מכל זווית שהיא. החשדות באו לעולם על רקע העובדה שהממונה על הכנסות המדינה, מר שוקי ויטה, יוצג על ידי ד"ר יעקב וינרוט, ועל כן יש בהן פגיעה חסרת תקדים בסניגור, עקב מילוי תפקידו, ביחסי עו"ד לקוח, כמו גם בזכותו של אדם להיות מיוצג ללא מורא וללא משוא פנים. וינרוט יעמוד על בירור מהיר ויסודי של הדברים, כדי שהאמת תתברר כהוויתה, על כל המשתמע, כשהוא סמוך ובטוח בתוצאות הבירור".



המשרד סרב להתייחס לסוגיית הייצוג בשלב זה.



ממשרד פלדמן לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully