וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האכזבה מתוכניות הממשל האמריקאי ממשיכה להכות בשווקים; טוקיו נופלת ב-2.9%

דפנה מאור

12.2.2009 / 7:03

מניות היצוא של יפאן צונחות לאחר שהיבוא לארה"ב נפל חדות; חששות מגל שני של המשבר


חששות מגל שני במשבר הפיננסי ואכזבה מתוכנית החילוץ הפיננסית של ממשל אובמה הובילו את אסיה לירידות שערים הבוקר. טוקיו נופלת ב-2.9%; הונג קונג ב-2.3%; שנחאי ב-2%; סיאול מאבדת 1.4%. ואילו באוסטרליה עלייה של 2%.

אמש נסגרו הבורסות בוול סטריט בעליות שערים קלות, על רקע עסקה בה תשקיע חברת האלומינים הסינית צ'ינלקו 19.5 מיליארד דולר באג"ח של חברת הכרייה האוסטרלית ריו טינטו, שעולה בכ-0.5%.



פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, העריכה כי הכלכלה העולמית תעמוד בפני גל שני של המשבר, אלא אם כן ממשלות בעולם יגדילו את היקף תוכניותיהן לתמיכה בכלכלה. המשבר הכלכלי עודנו בשלבים מוקדמים, אמר ראש מחלקת מחקר האשראי לאזור אסיה של פימקו, קויו אוזקי. "כל ירידה נוספת במחירי הבתים עלולה לגרום להאצת המשבר ולהחרפה במעגל היזון חוזר קטלני, שעלול להוביל לגל שני במשבר הפיננסי במהלך שישה עד 12 החודשים הקרובים", העריך אוזקי.

סימנים לחולשה ניכרו בנפילה חדה ביבוא לארה"ב, שגרמה בתורה לנסיגה בגירעון הסחר לרמה הנמוכה זה שש שנים. במצב רגיל, ירידה בגירעון הסחר היא בשורות טובות לכלכלה, אולם ירידת היבוא מעידה על צמצום חד בצריכה הפרטית.

מיצובישי UFJ, הבנק הגדול ביפאן, יורד ב-3.5%; יצרניות הרכב טויוטה והונדה יורדות בכ-2%. סוני, מהיצואניות הגדולות של יפאן, צונחת ב-4.4%

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully