וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחירים בתל אביב לא יורדים - תנועת הקונים כן

מאת אריק מירובסקי

12.2.2009 / 7:59

בעסקת שיא שנערכה לפני שנתיים רכש תושב חוץ דירה ברחוב הירקון בתל אביב ב-11 מיליון דולר. כיום כבר אין מי שיוציא את הסכומים האלה, אך היזמים לא רואים תועלת בהורדת מחירים



"לא רואים ירידות מחירים, אלא תנועה קטנה יותר ממה שהיה ב-2007", אומר המתווך יניב רוזיו שפועל ברחוב הירקון בתל אביב. "בתקופת המלחמה ראינו דווקא יותר פניות מכיוון בריטניה וצרפת, אולי עקב התחדשות האנטישמיות, אבל אין סגירות רבות של עסקות. מצד שני, כשמגיעים לכאן קונים הם הרבה יותר ממוקדים". רחוב הירקון, שנחשב ל"פרונט" של הנדל"ן הישראלי לתושבי חוץ, ממשיך להיות יקר מאוד, ואולם - כפי שמציין רוזיו - מספר העסקות שנחתמות בו מתמעט והולך.



לפני שנתיים יזמי ומתווכי הנדל"ן היו בטוחים שזה רק עניין של זמן עד שרחוב הירקון יעבור את סף ה-20 אלף דולר למ"ר. תושבי חוץ עשירים רבים פקדו את המקום והיו מוכנים לשלם סכומים גבוהים במיוחד, ולו רק כדי שתהיה להם דירה מול הים של תל אביב.

לפני תשעה חודשים ה"חזון" הזה מומש, אם כי בעסקה בודדת - פנטהאוז דו-קומתי ברחוב הירקון 126 המשתרע על פני 420 מ"ר - נמכר לתושב חוץ ב-11 מיליון דולר, כלומר במחיר הגבוה מ-26 אלף דולר למ"ר.



מדובר בפרויקט יוקרתי בן שש דירות של חברת קרבונה, שאותו תיכנן האדריכל משה צור. רוב העסקות בו נסגרו ברמות של 8,000-10,000 דולר למ"ר ורוכשי הדירות יכולים ליהנות מנוף ים פתוח.



במסגרת עסקה מפורסמת אחרת מ-2008, שדווקא לא בוצעה על ידי תושב חוץ, רכש התעשיין סטף ורטהיימר דירה בפרויקט קינג דיוויד ב-3.5 מיליון דולר. התעריף למ"ר הגיע אז ל-15 אלף דולר "בלבד".



ואולם נראה כי ורטהיימר הוא בין הישראלים היחידים שרכשו דירה ברחוב הירקון בתקופה האחרונה ובכלל - שכן גם ללא קשר למחירים, רחוב הירקון לא נהנה מעולם מאהדה יתרה בקרב הציבור הישראלי. מצבם הרעוע של המבנים לאורכה של הטיילת יכול להעיד על כך כאלף עדים.



ישראלים, כך נראה, העדיפו מאז ומתמיד שכונות תל אביביות שאינן בהכרח בעלות נוף לים. אולי אלה מועדוני הלילה המפוקפקים שהתרבו לאורכו של הרחוב, בתוספת בתים נמוכי קומה שנחסמו על ידי רצועה של בתי מלון, שלא הוסיפו לחינו של רחוב הירקון בעיני האוכלוסייה המקומית.



ואולם, בשנות ה-90 החלו יזמים לפקוד את רחוב הירקון, במיוחד את חלקו הדרומי, שאליו לא הגיעה רצועת המלונות. אלפרד אקירוב היה הראשון, כשהקים לפני 16 שנה מול הטיילת בתל אביב את מגדל האופרה היוקרתי - שמחירי הדירות בו הרקיעו שחקים במונחים של אז, והגיעו עד ל-6,000-8,000 דולר למ"ר.



כשנתיים מאוחר יותר הקימה חברת אורנים את הפרויקטים "תאומי הים" ואת "פנינת הים" ברחוב הרברט סמואל שבטיילת - ואף הם נהנו מרמות מחירים גבוהות במיוחד.



כיום מקימה החברה את הפרויקט השלישי שלה באזור, 1 - SEA, שמשווק ברובו ברמות מחירים של 15 אלף דולר למ"ר. באותה סביבה מתוכנן מגדל של איש העסקים והמלונאות הנרי טייג, וכמה עסקות נסגרו שם ברמות מחירים של כ-18 אלף דולר למ"ר.



"לדעתי לא יהיו נפילות מחירים ברחוב הירקון, למעט הנחות של עד 10% כתוצאה ממשא ומתן", סבור רוזיו. "מספר הפרויקטים המגה-יוקרתיים שנמצאים באזור קטן מאוד וההיצע אינו גדול. לכן, גם אם פחות אנשים יקנו, היזמים יכולים להרשות לעצמם להמשיך ולנהל את השיווק באטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully