וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרות בקרן סקויה ישראל? השותף יובל בהרב עוזב את הקרן

גיא גרימלנד

12.2.2009 / 9:48

בהרב, בעבר היזם של חברת הסטארט אפ קמלוט שנסגרה, הצטרף לסקויה ישראל רק לפני שנה וחצי



לא מעט יזמים, אנשי הון סיכון חולמים להצטרף לקרן סקויה. לא בכדי. מדובר באחת מקרנות הון סיכון המוצלחות והיוקרתיות בעולם. הפעם נראה שיש מי שעושה את הכיוון ההפוך, מהקרן החוצה. ל-TheMarker נודע כי השותף החדש בקרן סקויה ישראל, יובל בהרב, עוזב את הקרן לאחר שהצטרף אליה בסך הכל לפני כשנה וחצי.



גורם מסר במייל האדום ל-TheMarker כי בהרב "פוטר", אך שמיל לוי, שותף בכיר בסקויה ישראל, אמר הבוקר (ה') ל-TheMarker כי בהרב עוזב את קרן סקויה במטרה להקים חברה חדשה. בינתיים לוי אומר שבסקויה בוחנים שותף חדש. צעד מתבקש, בוודאי לאחר שבני האניגל (שעבר בעצמו מקרן סטאר לסקויה) כבר לא ממלא תפקיד בקרנות החדשות של סקויה מלבד עבודה כחבר דירקטוריון בחברות הפורטפוליו שבהן הוא משמש כחבר דירקטוריון.



כך או כך, מדובר בצעד לא שגרתי בסניף הרגוע של סקויה ישראל. בכלל, בנוף קרנות הון סיכון הסיטואציה של עזיבת שותף היא נדירה, אך לא לא אפשרית. אייל קפלן למשל החליט לעזוב את קרן וולדן והתוצאה היא שהשותפים בקרן, נוגה קפ ורוני חפץ, נותרו מבלי יכולת להמשיך ולגייס את הקרן הרביעית. משה שחף עזב את קרן ורטקס בשל חילוקי דעות עם יורם אורון. ואלו רק שתי דוגמאות מתוך מקרים נוספים של מעברים ועזיבות.



המקרה של יובל בהרב קצת שונה מאחרים. הוא צעיר מאוד, בן 36 בלבד. המינוי שלו לשותף בקרן סקויה הפתיע לא מעט מנהלים אחרים בתעשיית הון סיכון הישראלית כיוון שלבהרב היה בזמן המינוי ניסיון מוגבל בתעשיית ההיי-טק, בוודאי לעומת אופציות אחרות של סקויה שהיו עשויים להיות שותפים.



הוא נולד ב-1972, למד בטכניון ובשנת 98' הקים את קמלוט (NCSB). בסוף 2001 בהרב פרש מהחברה למרות שבראיונות לעיתונות הכלכלית סיפר כי בכוונתו להישאר בקמלוט "זמן רב". אלא שהחברה, שהוקמה בשיתוף עם פרופ' משה גור המנחה שלו בטכניון ושעסקה בתוכנות אבטחת מידע למניעת גישה לא מורשית, לא הצליחה. בסופו של דבר, היא חוותה גלי פיטורים עד שנסגרה בתחילת 2002 לאחר ששרפה כ-27 מיליון דולר.



קודם לתפקידו בסקויה, שימש בהרב כמנהל כללי לפיתוח עסקי ואסטרטגיה באמדוקס. בין היתר, במסגרת תפקידו היה אחראי על רכישות ומיזוגים ולהתוויית אסטרטגיה עסקית בארגון. קודם לכן, הוביל יחידה עסקית באמדוקס שנבנתה סביב רכישת Xacct וניהל את מיזוגה ושילובה באמדוקס לאחר הרכישה. כמו כן, הוא משמש כחבר דירקטוריון בחברות הסטארט-אפ קנשו, קורליקס, רטליקה ו-IT Structures.



בראיון קודם ל-TheMarker אמר בהרב: "אם אתה צריך תשובה ממארק צוקרברג מפייסבוק, נסדר לך פגישה איתו". כבר נשמע בין השורות שבכוונתו להישאר בסקויה זמן רב, אך המציאות השתנתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully