וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א ננעלה בירידות

יובל מעוז

12.2.2009 / 16:30

הבורסה מדשדשת בעקבות תוצאות הבחירות: בסיכום שבועי המעו"ף התייצב. מניות "תמר 1" התממשו היום, הבנקאיות איבדו 1.1%

הבורסה של תל אביב סגרה את שבוע המסחר עם ירידה קלה של 0.3% היום. מניות קידוח "תמר 1", שמשכו את הבורסה כלפי מעלה השבוע, וסייעו לבורסה לרשום ירידות נמוכות יותר מהבורסות בארה"ב בימים שלאחר האכזבה מתוכנית הסיוע של הממשל, רשמו היום מימושים. בכך נעצר, ולו במעט, הזינוק המתמשך המלווה את המניות מאז ההודעה על גילוי הכמויות המסחריות שבקידוח.

מדד ת"א 25 ירד היום ב-0.3% לרמה של 687 נקודות ומתחילת השבוע שמר על יציבות. מדד ת"א 100 איבד גם הוא היום 0.3% ונסגר ברמה של 625 נקודות. בסיכום שבועי שמר גם הוא על יציבות.

מדד ת"א 75 ירד היום ב-0.1% ובסיכום שבועי איבד 1.6%. מדד התל טק עלה היום ב-1.6% ושמר על יציבות מתחילת השבוע. מחזור המסחר הסתכם היום ב-1.3 מיליארד שקל.

ביום ראשון הקרוב יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר. בבנק הפועלים צופים ירידה של 0.4% במדד.מיכאל שראל, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל, מעריך גם הוא כי כי מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.4% בינואר, וכי בתום 2009 תמצא האינפלציה ברמה של 1.8%. לעומת ההערכות לירידה של 0.4% במדד המחירים לצרכן, בכלל פיננסים צופים ירידה של 0.7% במדד ינואר.

במחלקת המחקר של UBS צופים כי הריבית בישראל תרד ב-0.5% לרמה של 0.5% ב-23 בפברואר, והדבר "יביא לסיום את מעגל הפחתת הריביות". בבנק הוסיפו כי "לאחר הפחתה של 0.75% לרמה של 1% בינואר, בנק ישראל השאיר את הדלת פתוחה להפחתה נוספת בריבית אשר לאחריה ייתכן שיפעל באמצעים מוניטריים לא קונבנציונליים".

מימושים היום במניות החברות השותפות בקידוח "תמר 1": ישראמקו, דלק קידוחים ואבנר, למרות ההערכה כי היקף הגז הטבעי האגור במבנה הגיאולוגי התת-ימי של "תמר" מוערך ב-200 מיליארד מ"ק (BCM) לעומת הערכה קודמת של 142 מיליארד מ"ק. מהערכת כמויות הגז במבנה נגזרת כמות הגז הניתנת להפקה. השותפות בקידוח דיווחו כי פוטנציאל הגז בר-ההפקה במבנה מוערך ב-142 מיליארד מ"ק. ישראמקו ריכזה את המחזור הגבוה ביותר בבורסה - 147 מיליון שקל.

במניות הבנקים נרשמה היום מגמה שלילית בהובלת בנק הפועלים ובנק מזרחי-טפחות. מדד הבנקים ירד ב-1.1%. עוד במגזר הבנקים, היום הודיע בנק דיסקונט, כי הוא מצטרף למהלך של בנק הפועלים ומקצץ בשכר המנהלים הבכירים של הבנק. דיסקונט קיבל החלטה לבצע קיצוץ שכר של 10% בשכר של גיורא עופר המנכ"ל ושלמה זהר היו"ר, ולקצץ כ-7.5% מהשכר של חברי ההנהלה.

חברת הדירוג מעלות הורידה אמש את דירוג האג"ח (סדרות 2-8) של החברה לישראל, שבשליטת סמי ועידן עופר, בדרגה אחת מ-AA ל-AA מינוס עם אופק שלילי. במעלות נימקו את ההורדה בעלייה בסיכון העסקי של החברה, וזאת בעקבות הורדת הדירוג של החברה הבת בז"ן ועלייה בסיכון האשראי של החברה הבת צים.

החברה הבת של החברה לישראל, כיל, נסחרה בירידות לאחר מגמה מעורבת במניות הדשנים והאשלג בניו יורק. פוטאש איבדה אמש 3.3%, מוזאיק ירדה ב-4.5%, ומנגד עלתה אגריום ב-2.8% וסינג'נטה הוסיפה 1.8%.

טבע, שצפויה לפרסם את דו"חותיה לרבעון הרביעי ביום שלישי הקרוב, עלתה אמש בניו יורק ב-1.5% ורושמת עליות היום בשיעור דומה.

מניית קרדי סוויס רושמת היום עלייה של 1.6% באירופה. הבנק השווייצי, שחברת כור מחזיקה בו ב-3.4%, דיווח אתמול על תוצאותיו לרבעון הרביעי של השנה בו הפסיד 6.02 מיליארד פרנק שווייצי (5.2 מיליארד דולר), בעקבות הפסדי מסחר ועלויות הקשורות למכירת נכסים.

גזית גלוב דיווחה על תוצאות החברה הבת סיטיקון (45.3%), הנסחרת בבורסת הלסינקי בפינלנד. סיטיקון רשמה הפסד של 35.5 מיליון יורו בסוף הרבעון הרביעי לעומת רווח של 9.9 מיליון יורו ברבעון המקביל.

מנרב זכתה במכרז של רכבת ישראל לביצוע פרויקט עבודות תשתית למסילת רכבת תל אביב-ראשון לציון. העבודות צפויות להימשך כ-22 חודשים וההכנסות מוערכות בכ-54 מיליון שקל.

בזק בינלאומי, החברה הבת של בזק, קיבלה רישיון למתן שירותי טלפון על פס רחב (VoB).

את מדד ת"א 25 ואת מדד התל טק הובילה היום מניית נייס. נייס זינקה אמש בוול סטריט ב-12% והיום עלתה בתל אביב ב-10% וצמצמה את פער הארביטראז'. אתמול פירסמה החברה את דו"חותיה הרבעוניים בהם רשמה זינוק של 125% ברווח הנקי ברבעון הרביעי, שקפץ ל-18.7 מיליון דולר, לעומת 8.3 מיליון דולר ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully