וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BHP ביליטון מתערבת: תנסה לסכל את העסקה בסך 19.5 מיליארד דולר בין ריו טינטו לבין צ'ינלקו

סוכנויות הידיעות

12.2.2009 / 10:29

בשנה שעברה דחתה ריו טינטו הצעת רכש בסך 66 מיליארד דולר שהגישה לה BHP, חברת הכרייה הגדולה בעולם


BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, תנסה למנוע את העסקה בין ענקית האלומינים הסינית צ'ילנקו לבין יריבתה ריו טינטו באמצעות הצעת רכש נגדית, כך דיווח היום העיתון הבריטי "טיימס".

מוקדם יותר היום הודיעה צ’ינלקו כי תשקיע 19.5 מיליארד דולר בריו טינטו, חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, באמצעות רכישת אג"ח להמרה בשווי של 7.2 מיליארד דולר ונתחים משמונה פרויקטים של ריו טינטו, לפי שווי של 12. מיליארד דולר. ההשקעה היא הגדולה ביותר של חברה סינית אי פעם בחברה מערבית. אם תחליט צ'ינלקו להמיר את האג"ח שתרכוש מריו טינטו למניות, היא תחזיק בבעלות על 18% מהחברה.

בנובמבר דחתה ריו טינטו, בהובלת המנכ"ל טום אלבניז, הצעת רכש עוינת בסך 66 מיליארד דולר מ-BHP ביליטון. מאז שדחתה ריו טינטו את הצעת הרכש נפלה מניית החברה ב-67%, על רקע נפילה של 56% במחירי המתכות מאז חודש יולי.

לפי הדיווח ב"טיימס", מתכוונת BHP לסכל את העסקה בין ריו טינטו לצ'ינלקו ולהגיש הצעה נגדית לריו טינטו. לפי גורמים בחברה, משלמים הסינים פרמיה של 30% על נכסים אחדים. אם תדחה מועצת המנהלים של ריו טינטו את הצעתה של BHP, מסרו גורמים בחברה, צפויה BHP לפנות ישירות לבעלי המניות. בין היתר, מעוניינת BHP במכרה פחם בצ'ילה שנחשב לגדול בעולם. החברה כבר מחזיקה בבעלות על 57% מהמכרה, ומעוניינת לרכוש גם את הנתח של ריו טינטו, העומד על 30%.

מוקדם יותר היום דיווחה ריו טינטו כי רווחיה בשנת 2008 נפלו ב-50%, בשל הפרשה בסך 8.4 מיליארד דולר הקשורה למחיקות שרשמה החברה בעקבות ירידה בערך נכסי האלומיניום שלה. בשנת 2008 רשמה ריו טינטו רווח של 3.68 מיליארד דולר, לעומת רווח של 7.3 מיליארד דולר ב-2007. ריו טינטו, שנפגעה בעקבות הירידה החדה במחירי הסחורות בחודשים האחרונים בשל המשבר הכלכלי העולמי, מחזיקה יום בחובות בסך 38.9 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully