וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזקיהו לבנקאים: גודל הבונוסים בהתאם לרווחיות; הבונוסים לא יעודדו לקיחת סיכונים מעבר לתיאבון

יעל פולק

12.2.2009 / 10:42

הבנקאים יאלצו לשנות את מדיניות התגמול שלהם עד 30 ביוני; גורמים במערכת הבנקאית: זה לעג לרש



"הסדרי תגמול בלתי הולמים הם אחד הגורמים הבולטים שהובילו להיווצרותו של המשבר הנוכחי. הסדרים אלו עודדו לעתים נטילת סיכון חסרת פרופורציות, תוך התחשבות מועטה בסיכונים ארוכי טווח", כך כתב המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, במכתב שהעביר אתמול לבנקים. חזקיהו דורש מהבנקים לאמץ מדיניות גמול הולמת בהקדם האפשרי, ולכל המאוחר עד ל-30 ביוני.



חזקיהו מציב 9 דרישות בפני הבנקים: תמריצי התגמול יותאמו לרווחיות כלל ארגונית ולמטרות ארוכות טווח של התאגיד ("במקרה של בונוסים, דחיית התשלום על פני מספר שנים כך שהפרמטרים לתגמול יתבססו על תוצאות הארגון על פני זמן"), תמריצי התגמול לא יעודדו לקיחת סיכונים מעבר לתיאבון הסיכון של התאגיד הבנקאי ותשלום תמריצי התגמול יתבסס על רווח מותאם לסיכון ולעלות ההון.



חזקיהו דורש מהבנקים שהתמריצים לתגמול יכללו מרכיב שישקף את השפעת התרומה של היחידה העסקית על הערך הכולל ולא במנותק מהתאגיד הבנקאי בכללותו. התמריצים לתגמול יכללו מרכיב שישקף עמידה ביעדים בתחום ניהול הסיכונים וציות להוראות רגולטוריות.



בנוסף, על הבנקים לקיים הליכים קפדניים של פיקוח ובקרה על מדיניות התגמולים, הסכים המסדירים תשלומים בעקבות פרישה לחברי ההנהלה הבכירה ייקחו בחשבון את הביצועים בפועל על פני זמן וסיבת הפרישה. חזקיהו מוסיף כי "המתדולוגיה, העקרונות והיעדים של תמריצי התגמול יהיו שקופים בפני בעלי האינטרסים השונים הקשורים לבנק".



לדברי חזקיהו, "חברות העניקו לעובדיהן שכר גבוה בתחומים בהם אותן חברות ספגו מאוחר יותר הפסדים גדולים, כאשר הסיכונים התממשו". חזקיהו מזכיר את המלצת ה-FSF (Financial Stability Forum) לצורך להתאים את מדיניות התגמול לרווחיות הכלל ארגונית בטווח הארוך. המפקח על הבנקים מציין במכתבו גם עקרונות כללים נוספים עליהם הוא ממליץ לבנקים להתבסס - כלל עלויות השכר ופערי השכר הרצויים בין הדרגים השונים בארגון.



דובר בנק ישראל, יוסי סעדון, אמר הבוקר כי "המכתב נשלח אתמול אל הבנקים. מדובר בטיוטה לקראת דיון, שיתקיים בשבוע הבא בין בנק ישראל לבין הבנקים. הטיוטה מכילה את הדרישות שלנו, ומקובל שאנחנו יושבים עם הבנקאים כדי לשמוע את דעתם".



בבנק הפועלים סירבו להגיב לתוכן המכתב ומסרו כי "התגובה תימסר ישירות למפקח". בבנק לאומי סירבו להגיב לתוכן המכתב והסבירו כי "בנק לאומי, כמו יתר הבנקים, קיבל את פניית המפקח רק אמש והתגובה הרשמית תמסר בפגישה שבין הבנק לבין בנק ישראל".



גורמים במערכת הבנקאית אמרו הבוקר כי "הבנקים נקטו בצעדים כאלו עוד לפני פנייתו של המפקח. המכתב הזה הוא לעג לרש, שכן המפקח יודע היטב שהבנקים לא צפויים לחלק בונוסים כלל ב-2008 וב-2009, כך שאין צורך בניסוח הכללים לבונוס שיסתכם באפס שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully