וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"חות מאכזבים מובילים את אירופה לירידות; לונדון יורדת ב-1.3%, פאריס ופרנקפורט מאבדות 1.6%

אשר שכטר

12.2.2009 / 11:04

מניית EDF נופלת ב-4% בעקבות נפילה של 39% ברווחיה השנתיים; מניית דיאגאו צונחת ב-6.5%



בורסות אירופה רושמות הבוקר ירידות שערים זה היום השלישי ברציפות. זאת, לאחר שתוצאות מאכזבות עליהן דיווחו חברות כמו ענקית המשקאות החריפים דיאגאו וחברת החשמל הצרפתית EDF הגבירו את החששות מפני השפעת המיתון העולמי על רווחי החברות. הערכות כי תוכניות התמריצים האמריקאיות לעידוד הצמיחה לא יסייעו להבריא את כלכלת העולם תורמות גם הן למגמת הירידה. בורסות לונדון יורדת ב-1.3%, פאריס ופרנקפורט מאבדות 1.6%.



EDF, המפעילה הגדולה בעולם של כורים גרעיניים, דיווחה היום כי רווחיה ב-2008 נפלו ב-39% ל-3.4 מיליארד יורו (4.39 מיליארד דולר) בעקבות עלויות הקשורות לתעריפים נמוכים יותר והירידה בביקוש בעקבות ההאטה הכלכלית. דיאגאו (Diageo), יצרנית הוויסקי ג'וני ווקר, הוודקה סמירנוף והבירה גינס, הורידה את תחזית הרווח שלה השנתית שלה בעקבות הירידה בביקוש למשקאות חריפים.



מניית EDF נופלת כעת ב-4% בעקבות התוצאות המאכזבות. מניית דיאגאו נופלת ב-6.5%, לאחר שצפתה כי רווחיה התפעוליים יעלו השנה ב-4%-6%, לעומת תחזית קודמת שצפתה עלייה של 9% ברווח התפעולי. מניית בריטיש טלקום (BT) צונחת ב-7%, לאחר שענקית הטלקום הבריטית דיווחה על נפילה של 73% ברווחיה הרבעוניים.



מנייתה של ענקית ביטוח המשנה סוויס רה, לעומת זאת, מזנקת ב-5% לאחר שהחברה הודיעה כי המנכ"ל ז'אק איגריין התפטר מתפקידו בעקבות הפסד שנתי מיליארד פרנק שווייצי שרשמה החברה ב-2008. בשבוע שעבר הודיעה סוויס רה כי תקבל הזרמת הון של 3 מיליארד פרנק שווייצי (2.6 מיליארד דולר) מחברת האחזקות ברקשייר התאוויי של וורן באפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully