וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו וול מארט נאלצת לקצץ: רשת הקמעונות הגדולה בעולם תפטר 800 עובדים במטה החברה

סוכנויות הידיעות

12.2.2009 / 11:49

הקיצוצים שקולים ל-6% מכוח העבודה במטה וול מארט, בו מועסקים 14 אלף מעובדי החברה



ענקית הקמעונות וול מארט הודיעה אתמול כי תפטר 800 עובדים במטה החברה שבארקנסו, לאחר שהירידה החדה בצריכה הפרטית בארה"ב והמיתון המחריף אילצו את החברה לבצע קיצוצים במטרה לשפר את יעילותה.



מוול מארט נמסר כי גל הקיצוצים שקול ל-6% מכוח העבודה במטה החברה. וול מארט, המעסיקה הגדולה ביותר במגזר הפרטי, מעסיקה 1.4 מיליון עובדים בארה"ב, מהם 14 אלף במטה החברה בבנטונוויל שבארקנסו. מהחברה נמסר כי הפיטורים יתבצעו במחלקות השיווק, הנדל"ן, המסחר ושירות הלקוחות.



מנכ"ל וול מארט, מייק דיוק, אמר במכתב ששלח לעובדי החברה בעקבות הפיטורים הצפויים כי "עם תחילתה של שנת הכספים החדשה אנו מוצאים עצמו בעיצומה של תקופה חסרת תקדים". דובר החברה, דיוויד טובאר, אמר כי הקיצוצים חיוניים במסגרת הארגון מחדש של פעילות הרשת, שתפחית בין היתר את מספר הסניפים החדשים שתפתח בעקבות המיתון.



המיתון בארה"ב והירידה החדה בצריכה הפרטית השפיעו על וול מארט פחות מאשר על קמעוניות אחרות, שנפגעו קשות בעקבות המשבר הכלכלי. בחודש ינואר רשמה וול מארט עלייה של 2.1% במכירותיה, למרות נפילה של 1.6% במכירות הרשתות הקמעוניות בארה"ב באותו חודש. אף על פי כן, הורידה החברה בחודש שעבר את תחזית הרווח השנתית והודיעה על כוונתה לבצע ארגון מחדש כדי להתכונן לירידה הצפויה במכירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully