וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודיעין אזרחי טענה בתצהיר כוזב שלא הוגשו נגדה תלונות על תנאי העסקה; בית המשפט ביטל מכרז בו זכתה

חיים ביאור

12.2.2009 / 11:53

המכרז שבוטל היה להעסקת תצפיתנים במפגשי מסילות רכבת; התביעה הוגשה על ידי חברה מתחרה


בית המשפט המחוזי בתל אביב פסל בימים אלה את זכייתה של חברת מודיעין אזרחי במכרז של רכבת ישראל להעסקת עובדים ברכבת, בעיקר כתצפיתנים במפגשי מסילה-כביש. השופטת רות רונן קבעה כי התצהיר של מודיעין אזרחי, לפיו ב-3 השנים האחרונות לא נכתבו עליה חוות דעת שליליות בנוגע לשמירה על זכויות העובדים שלה, הוא תצהיר כוזב, שהוביל לזכייתה שלא כדין במכרז.

בית המשפט קיבל את טענות העותרת, חברת השמירה, שיוצגה על על ידי עוה"ד רועי בלכר וטל אגם ממשרד מ.זליגמן, וקבע כי רכבת ישראל הוטעתה - ולא ידעה - שהחשב הכללי במשרד האוצר גיבש דו"ח ביקורת חמור ביחס למודיעין אזרחי. "העובדה שמודיעין אזרחי טוענת כי תיקנה את שהיה טעון תיקון על פי דו"ח הביקורת, אינה יכולה להכשיר את התצהיר הכוזב או את זכייתה במכרז", קבע בית המשפט.

השופטת דחתה את טענת מודיעין אזרחי, לפיה הנהלת הרכבת היתה יכולה לקבל את המידע על הדו"חות השליליים נגדה ישירות מהחשב הכללי, המרכז את דו"חות הביקורת של משרדי הממשלה. "התצהיר לא הפנה את הרכבת לחשב לצורך עריכת הבירור, אלא נקט בשיטה לפיה המציע (מודיעין אזרחי) צריך להצהיר בעצמו בעניין שמירת זכויות העובדים. זו הגשה של תצהיר שאינו אמת, שבפועל גרם להטעיית הרכבת", קבעה השופטת רונן.

בנוסף לפסילת הצעתה במכרז, חייב בית המשפט את מודיעין אזרחי בהוצאות משפט בסך 20 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully