וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים על נייס: חברה טובה בשכונה גרועה - הרבעון עומד בציפיות עם חשש מהשנה הבאה

הדס גליקו

12.2.2009 / 11:53

מחיר היעד של כלל פיננסים לנייס הוא 28 דולר בהמלצת 'תשואת יתר'



בצד החיובי נייס ממשיכה לספק את הסחורה עם תזרים חזק, גידול בצבר ובהיקף המזומן ושיפור של השורה התחתונה אולם הצד השלילי לא פחות משמעותי, כך כותב הבוקר אנליסט כלל פיננסים, צחי אברהם. לדברי אברהם "הסביבה הבעייתית שבה נייס פועלת בשוק הארגוני לא מאפשרת גם לחברה לחמוק ממנה".



הצמיחה של נייס בהכנסות ממוצרים הייתה נמוכה עם 3.8% ברבעון הרביעי ולהערכת אברהם, ניתן לצפות לשיעור נמוך אף יותר ברבעונים הבאים על רקע תנאיי המקרו הקשים. מחיר היעד של כלל פיננסים לנייס הוא 28 דולר בהמלצת 'תשואת יתר'.



לצד הקשיים שרואה אברהם באופק ובשכונה של נייס מדגישים בבית ההשקעות כי נייס מגיעה אל המשבר הזה עם מספר יתרונות בולטים שיאפשרו לה לצלוח אותו בביטחה ולהגיח מצידו השני כשהיא אוחזת בנתח שוק גדול יותר.



לדברי אברהם "נייס מחזיקה בקופתה סכום של 501 מיליון דולר, המשקף סכום של 8.16 דולר למניה בתקופה בה המצוקה למזומן היא אדירה והתחרות על רכישה פוטנציאלית כמעט ואינה קיים". בבית ההשרעות מעריכים כי, השאלה הגדולה היא האם נייס תיצמד מזומנים או שהיא תהיה מוכנה לנצל את אי הוודאות הנוכחית לרכישה משמעותית. לדברי אברהם "נראה כי הבחירה המועדפת על נייס היא ורינט לאחר שאיבדה שווי משמעותי ונסחרת ב-198 מיליון דולר אך סוחבת על גבה חוב של מאות מיליוני דולרים".



למרות כמיות המזומנים המרשימות מעריך אברהם כי למשבר הפיננסים השפעות נוספות על נייס. נייס הספקת תוכנה למוסדות פיננסים צפויה להיפגע מהקיצוצים המאסיבים שנוקטים מוסדות פיננסים כדי לשרוד. לדברי אברהם "אנו מתקשים לראות צמיחה בשוק הארגוני לאורך 2009 ומעריכים שנייס תנסה לשמור על היקף המכירות הנוכחי בתחום תוך שהיא מנצלת את המעורבות הגוברת של הרגולציה בתחום".



במבט קדימה מעריכים בכלל פיננסים כי לאור העובדה שנייס נסחרת במכפיל סולידי של 11.8 לשנת 2009 סביר כי עם הגעת סימני התאוששות בתחום הפיננסי, נייס תהיה בין המרווחיות המיידיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully