וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה מנהלית: עיט תעופה דורשת לאפשר לה לתדלק את מטוסיה בשדה התעופה במחניים

זוהר בלומנקרנץ

12.2.2009 / 12:56

פז זכתה במכרז לתדלוק בשדות התעופה אך אינה מחזיקה מתקנים במחניים



עתירה מנהלית נגד רשות שדות התעופה (רש"ת) הוגשה אתמול על ידי חברת התעופה עיט, לבית המשפט המחוזי בתל-אביב. עו"ד גל פלג, המייצג את עיט, מבקש בעתירה לאפשר תדלוק עצמי של מטוסי החברה בשדות התעופה הפנים ארציים - שדה דב בתל אביב ומחניים בצפון הארץ. לצורך זה מבקשת חברת התעופה לאשר כניסה של מיכלית דלק שבבעלותה לשדות התעופה הללו. תדלוק עצמי אמור להוזיל את מחיר הפעלתן של טיסות חברת התעופה. חברת פז היא בעלת הזיכיון לתידלוק המטוסים בשדות התעופה.



על פי נימוקי העתירה, ב-14 בינואר 2008 החלה עיט בהפעלת קו תעופה פנים ארצי משדה דב למחניים, לאחר שזכתה במכרז פומבי של משרד התחבורה בנושא. החברה מפעילה 3 טיסות יומיות בקו זה. לטענת החברה, מיד עם תחילת הפעלת הקו נתקלה בבעיות תפעוליות ומבצעיות שנבעו מחסור האפשרות לתדלק את המטוס במחניים.



במאי 2008 קיבלה עיט את כל האישורים הדרושים ונרשמה כחוק כחברת דלק המורשית לעסוק בשיווק דלק וגז. מיד עם קבלתם פנתה למנהלי שדות התעופה מחניים ושדה דב בבקשה לתדלק את מטוסיה בתדלוק עצמי באותם שדות.



"העותרת נתקלה בשיהוי וביורוקרטיה מצד המשיבים אשר דחו את בקשתה לתדלק את מטוסיה בתדלוק עצמי בשדות התעופה הללו, מבלי לנמק כראוי את סירובם. סירובם של המשיבים שאינו בדין, גרם ועודו גורם לעותרת נזקים ניכרים ומתמשכים", נכתב בעתירה.



עוד מסבירה חברת עיט בעתירתה, שידוע לה כי "פז היא האחראית הפורמלית למתן שירותי התדלוק לחברות התעופה השונות בארץ, ולרגע לא עלה דעתה לפגוע בשירותיה של פז ... מאידך, במחניים לא ניתנים על ידי פז או כל גורם אחר שירותי תדלוק של דלק סילוני הדרוש למטוס, והדבר מהווה מגבלה תפעולית קשה ומשמעותית, המגבילה ופוגעת בפעילותה של העותרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully