וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדריאן טוגראי, פסיכולוגית של הוול סטריט: "הסוחר המיומן מוצא את התשובות בתת המודע שלו"

יעל פולק

12.2.2009 / 13:08

"מסחר בשוק ההון הוא מסע של גילוי עצמי; כל חוויה שלילית שהתרחשה בחייך - תצוף חזרה"


"אתה יכול להיות מצליח מאוד כמעט בכל תחום בלי שחייך האישיים ישפיעו על ההצלחה שלך, אבל מסחר בשוק ההון הוא מסע של גילוי עצמי. כל חוויה שלילית שהתרחשה אי פעם בחייך, תצוף בשלב כלשהו במהלך המסחר", כך מתארת אדריאן טוגראי, פסיכולוגית המסחר של וול סטריט - את החוויה במישור המנטאלי של המסחר.

"אם סוחר מנסה להתנהל רק בצד הטכני של המסחר - ייתכן שהוא יצליח להרוויח כסף, אבל לא הרבה כמו שהוא יוכל להרוויח מרגע שייטפל בנושאים הפסיכולוגים, המחבלים בהגעתו לשלב ההצלחה הבא. העבודה שלי עם סוחרים בשוק ההון היא במטרה להתגבר על ההרס העצמי שמונע מהם להיות האנשים שהם רוצים להיות ביחס למסחר", מסכמת טוגראי.

עקרון ההצלחה הראשון של טוגראי להצלחה במסחר טמון בהשכלה: "העצה הראשונה שלי לכל סוחר, ולא משנה באיזה שוק הוא נמצא - רכישת השכלה רלוונטית למסחר. ההבדל בין השכלה לבין לימוד במסגרת בית הספר היא שעל השכלה אתה לא מקבל ציונים, זהו הידע שאתה מתאמץ ללמד את עצמך. גם אם מציפים אותך במידע, אתה מוכרח להפנים אותו על מנת שתהיה מסוגל לנצל את הידע לטובתך".

עצה נוספת של טוגראי להצלחה היא בבניית תוכנית עסקית: "הסוחר צריך להתרכז במטרה ולחיות חיים ממוקדי מטרה. במהלך הזמנים הקשים הסוחרים מגלים שאם הם חסרי מיקוד, הם לא מצליחים להתגבר על המכשולים שבדרך ופשוט נעצרים, מפסידים ועוזבים. לקיחת הסיכונים מוכרחה להיות מחושבת".

לדברי טוגראי "עליך לחשוב תמיד שמקום העבודה הנוכחי שלך הוא העסק שלך. בין אם אתה עובד בשביל מישהו אחר, ובין אם אתה עובד בשביל עצמך - אתה מוכרח להיות עצמאי".

טוגראי מתארת את הסוחר המיומן ככזה שפועל מתוך תת המודע: "כאשר אתה הולך ברחוב, אתה לא חושב על המכניקה של ההליכה, אתה פשוט צועד. כאשר אתה רוכב על אופניים, הכל פשוט קורה מעצמו. מעבר למצב אינטואיטיווי שכזה מתרחש גם אצל סוחרים מיומנים - זה המקום הנכון ביותר לסחור ממנו".

"סוחר טוב מוכרח לדעת להתמודד עם הפסדים. החיים כוללים הפסדים רבים כמו גירושים, אובדן של אדם אהוב, אובדן משרה. אנשים נמלטים אל מקום פנימי ברגע שהם חשים חוסר ביטחון שקשור באובדן שכזה. כשאתה לא בטוח בעצמך גם הפסד אחד הופך למשמעותי, ואוצר בתוכו את הכוח המאוחד של כל ההפסדים והכשלונות שחווית בחייך".

לדברי טוגראי, "אנשים מחבלים בהצלחות של עצמם, בחיים ובמסחר. כאמור, אחת הדרכים היא חשש משמעותי מהפסד. דרך אחרת לחבלה עצמית היא דווקא הפחד מהצלחה. אחת הסוחרות המצליחות ביותר עמן אני עובדת ביקשה להגיע לשלב ההצלחה הבא. התברר שבילדות היא הרגישה תמיד שהיא קוצרת הישגים על מנת לרצות את הוריה ולא עבור עצמה. מרגע שאיתרנו את התפיסה הזו שלה ושינינו אותה, משהו בה נפתח ואני בטוחה שהיא עתידה להיות סוחרת טובה עוד יותר ממה שהיתה".

"חשוב מאוד ללמוד מטעויות, אחד הסוחרים שאיתם אני עובדת אמר לי 'יש אלף דרכים לאבד כסף, אם אלמד כל אחת מהן - אהיה סוחר טוב יותר'. מאז הוא גילה עוד אלף טעויות, והוא ממשיך ללמוד. לאחר שגילית את הטעויות שלך, אתה צריך להיות מסוגל לשנות כיוון. יש צורך בבחינה עצמית על בסיס קבוע, על מנת שתוכל תמיד להמציא את עצמך מחדש".

"השווקים הנוכחיים אמנם קשים מאוד לסוחרים רבים, אך הסוחרים הטובים ביותר ממשיכים להרוויח כסף ומוצאים שהשווקים התנודתיים מהווים הזדמנות גדולה עבורם. סוחר מקצועי יצליח בכל שוק".

טוגראי הפועלת כמאמנת אישית של סוחרים אמריקאים (קוצ'ארית) מספרת כי במהלך העבודה כמאמנת היא יוצרת קו זמן - כאשר "אני נתקלת בקושי בשלב כלשהו בהיסטוריה האישית של המאומן - אם מישהו עשה לו משהו רע, או אם הוא תפס חוויה כלשהי כשלילית - אני משנה את החשיבה שלו לגבי הסיפור הספציפי, ובכך משנה את חייו.

"לדוגמה, אחד הלקוחות שלי חסך כסף כילד על מנת לרכוש מחלקיים. באחד הימים הוא הראה את הכסף שחסך בעמל רב לבן דודו, והקופה נעלמה. כאשר האשים את בן דודו הוריו נזפו בו. כסוחר הוא הרוויח כסף, אך גם מיהר להפסיד אותו כי חשש שמישהו אחר יגזול ממנו את הרווחים. מרגע שאיתרנו את הסיפור ושינינו את התפיסה לגביו - הדפוס אבד".

"גם הרמה האנרגטית משפיעה על הסוחר כמו עישון, שתיית אלכוהול או קפה, אכילת מזון לא בריא וחשיבה שלילית מפחיתים את האנרגיות. כאשר אני עובדת עם סוחר, אני בוחנת את התנהלותו היום יומית ומעניקה עצות על מנת להעלות את רמת האנרגיה, מהרמה הבסיסית ביותר ועד לרמת החשיבה".

היום (חמישי) תעביר טוגראי סמינר אינטרנטי בחינם באתר daytrade.co.il.

5 העקרונות להצלחה בבורסה של אדריאן טוגראי לסוחרים בשוק ההון

1. אם אין לך את התשוקה למסחר אל תנסה להיכנס לשווקים כי הם יביסו אותך. אתה מוכרח לקום כל יום בבוקר עם המחשבה - אני לא יכול לחכות עד לתחילת המסחר!

2. אתה מוכרח לבנות תוכנית עסקית הכוללת את מתדולוגית המסחר שלך.

3. אתה מוכרח לבדוק באופן קבוע את תוכנית הפעולה שלך ולבחון האם היא יעילה לשוק בו אתה פועל.

4. אם אתה מגלה שאתה לא מצליח לעמוד בחוקי המסחר שקבעת לעצמך או שאתה מפסיד- עליך לשנות את המצב הפסיכולוגי שלך על מנת שלא תחבל בהצלחתך.

5. עליך להביט לאחור בכל 4 חודשים ולחליט על השינויים ההכרחיים בדרך לשלב ההצלחה הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully