וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים HBOS ו-RBS יחלקו בונוסים בסך מיליארד ליש"ט לעובדים

סוכנויות הידיעות

12.2.2009 / 13:27

אף כי נזקקו לסיוע ממשלתי של 37 מיליארד ליש"ט - לטענת הבנקים: הם חייבים לשלם בונוסים



הבנקים הבריטיים HBOS ורויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS) הודו כי בכוונתם לשלם בונוסים בסך כמיליארד ליש"ט לעובדים, לאחר שהממשל הזרים להם 37 מיליארד ליש"ט על מנת למנוע את קריסתם בשנה שעברה.



סטיבן הסטר, המנכ"ל הנכנס של RBS, הבנק שקיבל סיוע בסך 20 מיליארד ליש"ט מהממשל הבריטי, אמר לוועדת הכספים כי "אינו שמח לפזר בונוסים בסך מיליארד ליש"ט", אך הסביר כי על מנת לתמרץ את העובדים להביא לשינוי בבנק, אין ברירה אלא לשלם בונוסים. הוא הוסיף כי בכירי הבנק לא יקבלו בונוסים כלל.



ב-HBOS, שנזקק לסיוע בסך 17 מיליארד ליש"ט מהממשל, העובדים ימשיכו לקבל בונוסים. מנכ"ל לוידס, הבנק שרכש את HBOS, אמר כי פרקליטי החברה קבעו כי יש לכבד את הסכמי הבונוסים של בנקאי HBOS, אך כי הבונוסים לבכירי החברה יהיו נמוכים משמעותית מהשנים הקודמות. המנכ"ל, אריק דניאלס, חשף כי כשני שליש מהבונוסים בלוידס מגיעים לעובדים המשתכרים רק 17 אלף ליש"ט בשנה.



דניאלס, שמשכורתו עומדת על מיליון דולר בשנה, לא כולל בונוסים והטבות, ספג ביקורת רבה ביום רביעי, כאשר אמר "האנשים שמקבלים את הבונוסים - הם אנשים כמוני וכמוכם". בעקבות הזעם הציבורי, אמר דובר הבנק כי דבריו של דניאלס הוצאו מהקשרם. "אריק מודע יותר ממרבית האנשים לעובדה שהוא מרוויח יותר ממרבית האנשים", אמר הדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully