וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: האיזון בתנועות ההון פעל לשמירה על יציבות יחסית של שער החליפין

הדס גליקו

12.2.2009 / 14:28

לדברי כלכלני הבנק "המאזן של ארבעת רכיבי תנועות ההון המרכזיים מצביע על איזון כזה שהירידה בהשקעות של תושבי חוץ קוזזה על ידי צמצום ההשקעות של ישראלים בחו"ל"


בשונה ממשקים אחרים בהם המשבר הפיננסי השפיע לרעה ותנועות ההון היוצאות פגעו ביציבות הפיננסית, הרי במשק הישראלי, בשל תנאי הרקע הטובים שלו, האיזון בתנועות ההון (נטו) פעל לשמירה על יציבות יחסית של שער החליפין. כך, כותב היום כלכלן יחידת המחקר של בנק לאומי אייל רז.

לדברי רז "בחינת ההשקעות של ישראלים בחו"ל, מצביעה על צמצום משמעותי בהשקעות הפיננסיות וצמצום גם בהשקעות הישירות בחו"ל אולם, המאזן של ארבעת רכיבי תנועות ההון המרכזיים מצביע על איזון כזה שהירידה בהשקעות של תושבי חוץ קוזזה על ידי צמצום ההשקעות של ישראלים בחו"ל".

שנת 2008 התאפיינה בשונות גבוהה בין רכיבי תנועות ההון המרכזיים. ההשקעות הישירות של תושבי חוץ בישראל (המדווחות באמצעות הבנקים בישראל), המשקפות החלטות של משקיעים בעלות אופי אסטרטגי, הסתכמו בכ-5.9 מיליארד דולר מעט יותר מהיקף ההשקעות בשנת 2007. גם ברבעון האחרון של השנה נרשמו השקעות בהיקף משמעותי של כ-1.4 מיליארד דולר.

בשונה מההשקעות הישירות, הרי שבתחום ההשקעות הפיננסיות של תושבי חוץ בישראל נרשמה ירידה משמעותית אלמלא השפעת עסקת רכישה גדולה של חברה זרה על ידי חברת תרופות ישראלית, בהיקף של כ-3.2 מיליארד דולר, היה מדובר בגידול מתון בהשקעות.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully