וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בבנקים אמריקאיים רוצים להחזיר את כספי הסיוע כבמהירות - בגלל ההגבלות המגיעות עמם

סוכנויות הידיעות

12.2.2009 / 15:26

חלק מהבנקים בארה"ב לא נטלו הלוואות ממשלתיות על מנת למנוע התערבות הממשל בעסקיהם



בנק אוף אמריקה, ג'יי פי מורגן צ'ייס ומורגן סטנלי עשויים להחליט לאחר השימוע בקונגרס האמריקאי אתמול שתוכנית הסיוע למגזר הפיננסי בארה"ב (TARP) גורמת ליותר צרות ממה שהיא תעזור להם.



שמונה מנכ"לים מהבנקים הגדולים בארה"ב שמעו את נציגי הקונגרס בוושינגטון מעבירים ביקורת על הבונוסים שהם מקבלים, על העמלות ועל ההטבות. נציג הדמוקרטים, עמנואל קליבר ממיזורי, שאל את הבכירים מספר שאלות קשות לגבי מה נעשה עם הסכום שקיבלו הבנקים עד כה מתוך ה-700 מיליארד דולר. מיכאל קפואנו, דמוקרט ממסצ'וסטס, אמר כי הוא לא מאמין שאיש עדיין לא תבע את הבכירים.



עם הביקורות של הקונגרס, בנקאים כמו ג'יימי דימון מג'יי פי מורגם, ג'ון מאק ממורגן סטנלי ולויד בלנקפיין מגולדמן סאקס אמרו כי היו שמחים לשלם את ההלוואות במהירות האפשרית. מנכ"ל קבוצת BB&T, קלי קינג, אמר בכנס משקיעים כי הוא היה שמח להיות הבנק הראשון לצאת מתוכנית TARP ולהתחמק מהביקורות וההגבלות שלה, אשר יכולות להגיע גם בצורה רטרואקטיווית.



"אנחנו נשמח לשלם את ההלוואות כמה שיותר מוקדם", אמר קן לואיס, מנכ"ל בנק אוף אמריקה בזמן השימוע. הבנק קיבל 45 מיליארד דולר בהלוואות ועירבונות של 118 מיליארד דולר. כשנשאל מדוע לדעתו כמה מהבנקים דחו את הסיוע, ענה: "הם לא רוצים שהממשלה תתערב בעסקים שלהם. זה עד כדי כך פשוט".



הבנקים התחייבו להחזיר את כספי הסיוע. כאשר לחצו נציגי הקונגרס, אמר מאק ממורגן סטנלי כי בכוונתו להחזיר חלק מהכסף עד שנת 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully