וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלג ליד עירי

מאת סם בולדווין

12.2.2009 / 15:39

מסרייבו ועד לובליאנה, מלהוטו ועד ספורו. עשרה אתרי סקי צמודים לעיר



גרדיאן



1. ונקובר, קנדה

הר סייפרס הוא אחד משלושה אתרי סקי בתחום העיר ונקובר. ב-2010 תתקיים בו אולימפיאדת החורף בנוסף על אירועי סקי וסנובורד שמתקיימים בו באופן סדיר. הר סייפרס הוא אתר הסקי הגדול והגבוה ביותר בקנדה, והוא כולל 52 מסלולים, שמונה רכבלים ו-19 ק"מ של מסלולי סקי נורדי (סקי למרחקים), הכל במרחק 30 דקות נסיעה מהעיר התחתית של ונקובר.



מחוץ למסלול: לתפוס את קבוצת ההוקי קנקאס בקרב על הקרח בג'נרל מוטורס פלייס, שמארח כמה משחקים בכל חודש.



לינה: מלון סילבה, הנמצא חמש דקות מהעיר התחתית. חדרים זוגיים החל ב-64 דולר ללילה. אייר קנדה טסה מלונדון לוונקובר החל ב-770 דולר.



2. לובליאנה, סלובניה



קרבק, רק 15 דקות נסיעה מנמל התעופה לובליאנה, הוא אולי אתר הסקי הקרוב ביותר בעולם לנמל תעופה גדול. האחו האלפיני, השוכן על גבול רכס הרי קלסקה, לא צריך כמות גדולה של שלג כדי להציע תנאי סקי טובים, מה שמבטיח עונה שנמשכת 100 ימים. בלו את הערב בכפר אגלו וחקרו את ההר בסיור מודרך בנעלי סקי לפני ארוחת הערב.



מחוץ למסלול: רכבו ברכבל השקוף אל טירת לובליאנה, מבנה מימי הביניים שמשקיף על העיר ומציע נוף פנורמי על עיר הבירה.



לינה: השיגו תא במלון סליקה, כלא שהומר למלון, החל ב-21 דולר ללילה עבור מיטת יחיד.



3. אינסברוק, אוסטריה



אינסברוק מוקפת בשמונה אתרי סקי, שהקרוב שבהם הוא נורדקט - במרחק של נסיעה בת 20 דקות ברכבל ממרכז העיר. אינסברוק אירחה פעמיים את אולימפיאדת החורף, ונורדקט מתגאה באחד מהמסלולים התלולים ביותר באירופה - שיפוע של 70% למקצוענים בלבד.



מחוץ למסלול: התבוננו בגולשי סקי וסנובורד לומדים לעוף במקפצת הסקי ברגיסל, שבה נערכות בחורף כמה תחרויות.



לינה: מלון טאוטרמן מציע חדרים זוגיים החל ב-105 דולר ללילה.



4. אוסלו, נורווגיה



טרייוואן וינטרפרק מציע שבעה רכבלים, 14 מסלולים, 381 מטר של מסלול אנכי ופארק - ואפילו אתרים רבים באלפים מתגמדים לעומתו. לא רע בהתחשב בכך שמדובר בנסיעה של 30 דקות בלבד ברכבת מהעיר התחתית של אוסלו. תותחי שלג משוכללים יכולים לכסות את אתר הסקי כולו בתוך 24 שעות ולאפשר עונת סקי ארוכה החל מסוף נובמבר ועד אפריל. וטרייוואן הוא אתר הבית של כמה מכישרונות הפריסטייל המובילים של נורווגיה.



מחוץ למסלול: בקרו במוזיאון קון-טיקי שמציג את עבודת חייו של ההרפתקן, הסופר והמדען האגדי תור היירדהל.



לינה: מלון קרלטון מציע חדרים זוגיים החל ב-76 יורו ללילה.



5. סרייבו, בוסניה והרצגובינה



סרייבו נשכחה מלבם של גולשי הסקי המערביים מאז המלחמה בבוסניה, אך הגיע הזמן להיזכר שמסלולי הסקי שם הם באיכות אולימפית, והיא אירחה את אולימפיאדת החורף ב-1984. בז'לסניקה נמצאת במרחק 20 דקות נסיעה מהעיר וכוללת מסלול אנכי מרשים של 803 מטר ושישה רכבלים. בסרייבו לא הכניסו את היורו לשימוש, והיא אחד מאתרי הסקי המשתלמים ביותר באירופה.



מחוץ למסלול: שוטטו סביב העיר העתיקה, על הסימטאות הנושנות, המסגדים והחנויות האוריינטליות שמעניקים לעיר אווירה יותר מזרח תיכונית מאשר מזרח אירופית.



לינה: מלון הקו מציע חדרים כפולים החל ב-55 יורו ללילה. טוסו לסרייבו עם אוסטריאן איירליינס החל ב-426 דולר ללילה.



6. שטוקהולם, שוודיה



פארק המרבי בייקון המטופח מאפשר לגולשי סקי וסנובורד לגלוש עד 22:00 על רקע אורות העיר, שנראית לקוחה מסרט מדע בדיוני. שטוקהולם כה מרשימה בתצפית מההר, עד כי שוודים רבים משאירים את המגלשיים בבית ומבקרים בהר בשעות הלילה רק כדי ליהנות מהנוף.



מחוץ למסלול: בקרו בארכיפלג הפנימי של איי פיידרהולמרנה, עם סיור סירת החורף של שטוקהולם.



לינה: הקלריון באזור סופו האופנתי מציע חדרים זוגיים החל ב-111 דולר ללילה.



7. להטי, פינלנד



להטי, עיירת סקי ידועה ומרכז קפיצות סקי לאומי, אירחה את אליפות הקרוס קאנטרי העולמית שש פעמים. מסילה, אתר הסקי הגבוה והגדול ביותר בפינלנד, נמצא שבעה ק"מ מלהטי. כמיטב המסורת הסקנדינווית, מסילה מספקת מכשולים רבים לגולשי פריסטייל, כמו מסלול האף פייפ, נוף עוצר נשימה של האגם הקפוא וסיז'רבי ואפשרות לעשות סקי עד 21:00.



מחוץ למסלול: בקרו במוזיאון הסקי של להטי, שמציג מוצגים מאולימפיאדת החורף בסלפאוקלקה.



לינה: מלון מסטה קיסה במרכז להטי מציע חדרים זוגיים החל ב-92 יורו ללילה.



8. רייקג'אביק, איסלנד



בזכות משבר הבנקאות באיסלנד, המטבע שלכם שווה שם הרבה יותר מאשר בעבר. בלפז'ול, אתר הסקי הגדול במדינה שנמצא במרחק של 30 דקות נסיעה מרייקג'אביק, יש 15 רכבלים, מסלולים רחבים ופתוחים, ו-5 ק"מ של מסלולים מוארים בזרקורים עבור גולשי קרוס קאנטרי. ההרים הם אתר ציד מועדף על לוחמי הסקי, שמגיעים מהבירה בסופי השבוע.



מחוץ למסלול: הרגיעו את הישבנים הדואבים בלגונה הכחולה, מרכז ספא גיאותרמי ענק המציע מבחר רחב של טיפולים מפנקים, מסיכות בוץ ועיסויים.



לינה: מלון אגילסבורג מציע חדרים זוגיים החל ב-90 דולר ללילה.



9. ספורו, יפאן



בירת האי הוקאידו כוללת חמישה אתרי סקי קרובים, הגדול שבהם הוא טיין היילנד, עם שישה רכבלים ו-450 מטר של מסלול אנכי. ניתן להגיע לאתר, שאירח את אולימפיאדת החורף ב-1972, תוך 45 דקות בלבד מרגע העלייה לרכבת במרכז ספורו. האתר פתוח לגלישה לילית עד 21:00, ותוכלו ליהנות מנצנוצי אורות העיר בשעה שאתם גולשים במהירות על מצע שלג רך.



מחוץ למסלול: בקרו בפסטיבל הקרח של ספורו וצפו במבני השלג האדירים ובפסלי הקרח (הפסטיבל ייערך ב-5-11 בפברואר).



לינה: נסו את החוויה היפאנית המסורתית בנקמוריאה רויקאן ב-77 דולר ללילה.



10. ברטיסלווה, סלובקיה



סמוך לברטיסלווה יש שני אתרי סקי קטנים, שהגדול ביניהם הוא פזינסקה בבה. שבעה רכבלים יקחו אתכם אל המסלולים שפתוחים לגלישה עד 21:00. 8 ק"מ של מסלולי קרוס קאנטרי מציעים לגולשים את האפשרות לגלוש במורד היער הקפוא שמקיף את האזור.



מחוץ למסלול: בקרו בתיאטרון הלאומי של סלובקיה, אשר מעלה הצגות קלאסיות במרבית לילות השבוע.



לינה: ב-110 יורו ללילה תוכלו להשיג חדר זוגי במלון פרזידנט.



ביזנס & פלז'ר



רונן כץ



מנכ"ל חברת תיירות הסקי SkiDeal



לא רק סקי



"אם אתם מעוניינים לעשות בחופשת הסקי קניות ללא מסים וליהנות מחיי לילה סוערים אני ממליץ על אתר Livigno האיטלקי ששוכן סמוך לגבול עם שווייץ. מחכים לכם מסלולים איכותיים במיוחד, ארוכים ורחבים לכל הרמות, מרבדי offpiste, מסלול בורדר-קרוס ושני סנופארקים. העיירה עצמה היא אזור ללא מס, ויש בה 250 חנויות שמוכרות אלכוהול, אלקטרוניקה, בגדים ובשמים. בעיירה יש חיי לילה שוקקים עם שלל ברים ומועדונים. אני ממליץ להתחיל את הערב ב-Miki's, דאנס-בר אופנתי, ולהמשיך למועדון הטוב בעיירה Kokodi, אשר נפתח בחצות ואליו נוהרים המונים למסיבה אדירה עד שעות הבוקר".



-



אלון הרצוג



מנכ"ל קפיטל גרופ



לבלות עם החברה הגבוהה



"אני ממליץ על מלון Fitz Roy ב-Val thorens באלפים הצרפתיים שנחשב אחד ממלונות הבוטיק הטובים בעולם. המלון, ששוכן באתר הסקי trois valley, מציע מסעדת גורמה מהטובות בצרפת. אני ממליץ בחום על המלון לכל מי שלא רוצה לבלות חופשה בסתם עוד קלאב-מד אלא במלון יוקרתי. כל ה"היי סוסייטי" של צרפת מגיע לאתר לחופשת סקי".



-



עברי ורבין



מנכ"ל Goodvision יועצים לאחריות תאגידית



על גג העולם



"מי שנחשף לחווית הסקי בארה"ב יתגבר על המרחק הרב ויתמכר לשירות, לתנאים, לשלג המצוין ולימי השמש הרבים. אשתי ואני נוסעים הרבה לאתר הסקי הקליפורני Mammoth. בלב האתר שוכן מלון Juniper Spring Lodge, אשר מזכיר בית דירות גדול אבל מציע שלל פינוקים. באתר יש מסעדות רבות, אבל מומלץ במיוחד לאכול באלה ששוכנות על ההר עצמו, במיוחד בימי שמש. בקפה Sierra, למשל, אפשר לאכול אחרי הסקי ארוחה טובה ולהרגיש תרתי משמע על גג העולם".



-



מני מילשטיין



בעלים של בוטיק שמלות הערב "מלאריש"



סקי במערב הפרוע



"אם אתם נוסעים לאספן, קולורדו, אני ממליץ על מלון הבוטיק הייחודי "ג'רום", שנבנה עוד בתקופת המערב הפרוע ומאז שומר על סגנון עיצובי המאפיין את התקופה עם פינות אח חמימות, מנורות מקריסטל, תקרות עץ אורן ושטיחים מקיר לקיר. מעבר לאווירה הנינוחה של המקום, המלון מציע שירותי עוזר אישי שדואג לציוד סקי ורוכש כרטיסים לרכבל. בנוסף יש במלון בריכה חיצונית מחוממת ובר משקאות אותנטי כדי לחמם את הגוף ואת הלב בשעות שאחרי הסקי". Hotel Jerome, 330 E. Main Street, Aspen Colorado

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully