וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ניצח ומי הפסיד בקמפיין?

איילה צורף

12.2.2009 / 15:39



לאחר כמה ימים, שבהם התראיינו כוכבי הערוץ תחת כל עץ רענן ונערכו הפגנות תחת חלונה של נורית דאבוש, שככה הסערה. הקמפיין פסק, אבל בפועל לא השתנה דבר. החלטתה של ועדת הכלכלה לצאת למכרז מחודש עדיין תלויה ועומדת וסכנת הסגירה המרחפת מעל ראשו של הערוץ מוחשית מאוד.

אמנם ביום חמישי שעבר העביר יוסי מימן, בעל המניות העיקרי בערוץ, מסמך שבו הוא מתחייב לגבות את התחייבויות הערוץ במידה שלא יושג מימון מהבנקים, אך לעת עתה אין מדובר באזעקת הרגעה. ועדת הכלכלה עוד לא התכנסה בכדי לתקן תקנות חדשות, ועתידו של הערוץ עודנו לוט בערפל.



למרות זאת אפשר להידרש כעת לשאלה - האם הקמפיין הצליח? התשובה היא כן, באופן חלקי. העובדים והטאנלטים יכולים לסמן לעצמם וי: הם הצליחו לגייס את התקשורת כדי להגיע לתודעה של חלקים נרחבים מצופי הטלוויזיה בישראל ולהעביר את המסר שיש אפשרות שהערוץ ייסגר. אם בתחילה היה ידע זה נחלתם של קוראי עמודי הכלכלה בעיתונים בלבד, הרי שכעת, בתום הבליץ התקשורתי, סביר שיותר אנשים מכירים את הסיפור.



הסערה התקשורתית השפיעה גם על נחישותם של הרגולטורים לסגור את הערוץ: אם קודם לכן היה נדמה שהרגולטורים וח"כ ארדן נחושים לחייב את בעלי המניות לעמוד בהתחייבויות המלאות שלקחו על עצמם במכרז להפעלת הערוץ ללא מתן הקלות נוספות, הרי שכעת נראה שהם נזהרים בלשונם. אף אחד לא רוצה להיות זה שיחתום על צו סגירת הערוץ.



ניצחון נוסף, אולי הגדול שבהם, הוא הסטת הדיון משאלה רלוונטית מאוד. בעלי המניות מימן, לאודר ומילצ'ן מנהלים מגעים למיזוג ערוץ 10 עם "רשת" תוך שהם מצהירים בגלוי שיש אפשרות שערוץ 10 ימוזג לתוך זכיינית ערוץ 2. גם במקרה כזה ילכו הביתה מרבית העובדים ונישאר עם ערוץ מסחרי אחד. ובכל זאת, איש לא זועק חמס על הפגיעה האפשרית בדמוקרטיה ובחופש הביטוי. כנראה שמה שמותר לבעלי המניות - שמפסידים מיליונים על הערוץ בכל חודש - אסור לארדן.



למנהלי הקמפיין היה נוח לא להתעסק בשאלה הזו. גם חלק מהעיתונאים, שריאיינו בהרחבה את הטאלנטים של הערוץ, העדיפו להעלות שוב את סוגיית השכר הגבוה ולא לעמת אותם עם השאלה - מה יקרה עם ערוץ 10 ימוזג לתוך "רשת" וייסגר?



לדברי גורם בכיר, המעורה בפרטי הסוגייה הרגולטורית, המפסידים הגדולים של הקמפיין הם בעלי המניות. נקודת המוצא שלהם ומצבם כיום אינם שונים בהרבה מבעבר. גם לפני פתיחת הקמפיין הסוער וגם כיום הארכת תוקף הרישיונות - שאמורים לתת לערוץ יציבות פיננסית ולייצר לבעלי המניות נכס איתן לאורך זמן - אינה עומדת על הפרק. הרישיונות הקבועים, שאמורים להחליף את הזיכיון פג התוקף, לא צפויים להגיע.



"לו אני יוסי מימן, הייתי הולך עם הקרב הזה עד הסוף ומודיע שבלי רישיונות לא אמשיך לממן את הערוץ", אומר אותו גורם. "הקמפיין השיג לערוץ אהדה ציבורית גדולה מאוד, אבל במקום לנצל את זה וללכת עם הקרב עד הסוף אחת ולתמיד, בעלי המניות זכו בעוד שנתיים של בור מימון בלי תחתית אבל גם בלי אופק ועתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully