וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה הבת של אילקס מתקינה ערכות לזיהוי איידס באפריקה; תגדיל הכנסות אילקס מדיקל ב-18 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

12.2.2009 / 15:41

מניית אילקס עולה ב-5%; המימון לפרוייקט מגיע מכספי הקרן האמריקאית למלחמה באיידס -PEPFAR


חברת , המנוהלת על ידי ד"ר משה בן-שאול, הודיעה כי חברה הבת, אילקס דרום אפריקה, מתקינה בימים אלו בדרום אפריקה מערכת טיגריס, בעלת יישום ייחודי לזיהוי נגיפי איידס אצל יילודים. אילקס דרום אפריקה יזמה ופיתחה את היישום לניטור וירוס האיידס בדמם של ילודים הנולדים לאמהות נשאיות, בשיתוף עם המדענים של NHLS.

לפי ההערכות האחרונות, בדרום אפריקה קיימים כ-300 אלף ילודים בסכנת זיהום והפוטנציאל מבחינת אילקס עשוי לנוע סביב 300 אלף הבדיקות בשנה.

על בסיס מחיר משוער של 15 דולר לערכה, שווי המחיר בו נמכרות ערכות אחרות של אילקס לבנק הדם בדרום אפריקה - מדובר בפוטנציאל למכירות שנתיות של 4.5 מיליון דולר (כ-18 מיליון שקל) של ערכות לבדיקת דם, במקביל למערכת הטיגריס שסיפקה אילקס.

המימון לפרוייקט מגיע מכספי הקרן האמריקאית למלחמה באיידס (PEPFAR). הקרן, אשר בבעלותה 54 מיליארד דולר, תורמת ל-14 ארצות בעולם, מתוכן, 12 ארצות באפריקה. מה שמגדיל את הסיכויים להחדרת הטכנולוגיה שפותחה על ידי החברה במדינות נוספות באפריקה.

בימים אלה מוצג הפרויקט של אילקס בכנס הבינלאומי בנושא האיידס (CROI) המתקיים במונטריאול על ידי פרופ' סטיבנס, הנחשב למומחה עולמי בתחום.

ד"ר משה בן-שאול ציין היום כי: "ביבשת אפריקה, קיים סיכון אדיר לתחלואה באיידס אצל יילודים, ואנו גאים בכך שנסייע בצמצום התופעה בזכות היישום שפיתחנו יחד עם ה-NHLS. עבור אילקס מדיקל מדובר בפוטנציאל משמעותי של מכירות שיתבטא להערכתנו כבר בשנה הקרובה".

בתחילת החודש דיווחה אילקס על מיניו של יו"ר קרן אגת ושר הבריאות לשעבר, דני נווה, כדירקטור בחברה וכיועץ לענייני פרויקטים. במהלך 2008 דיווחה אילקס מדיקל על שורה של עסקות ברוסיה ובאפריקה, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

אילקס מדיקל מתמחה ב-2 תחומים עיקריים: מכירת מוצרי דיאגנוסטיקה בישראל ובדרום אפריקה; ופיתוח ומכירה של מוצרי תוכנה למעבדות בישראל ובחו"ל. מניית אילקס מדיקל עולה ב-4.7% ומשלימה זינוק של 63.5%. החברה נסחרת לפי שווי שוק של 157.6 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully