וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הסטארט-אפ פרופישיאנסי מינתה כונס נכסים זמני

פז וייסמן

12.2.2009 / 15:51

החברה, שהחלה כסטארט-אפ ישראלי-אמריקאי, נקלעה לקשיים וייתכן שתיסגר



אקורד סיום צורם לחברת הסטארט-אפ פרופישיאנסי, שגייסה כ-64 מיליון דולר ממספר רב של קרנות הון סיכון. לאחר שהושקעו בחברה כספים על פני 10 שנים, בידי משקיעים רבים, חברת פרופישיאנסי (Proficiency), שהחלה כסטארט-אפ ישראלי-אמריקאי, נקלעה לקשיים, ויתכן כי תיסגר. בעקבות מצבה הכלכלי של החברה, מינו נושיה, חברת Hercules Technology Growth Capital - חברה אמריקאית העוסקת במתן הלוואות גישור מסוג Venture Lending - כונס נכסים זמני לחברה.



פרופישיאנסי מפתחת מערכות לשיתוף בפיתוח תהליכי עיצוב טכני-תעשייתי, מחזיקה במרכז פיתוח בהר חוצבים בירושלים. בשנים האחרונות פיטרה החברה את מרבית עובדיה, כאשר בשיא העסיקה כ-130 עובדים, רובם בירושלים. בשנים האחרונות מצבת העובדים בחברה מתאדה לחלוטין; לפני שנה העסיקה החברה כ-50 עובדים, ובחודשים האחרונים פיטרה את מרביתם. כיום מעסיקה החברה כ-14 עובדים בלבד.



למרות מצבה של פרופישיאנסי והידלדלות העובדים בה, היא הצליחה לגייס כספים נוספים. לפי נתוני IVC-ONLINE, גייסה בסוף שנת 2007 כ-4.25 מיליון דולר מקרנות הון הסיכון כרמל פיטנגו, קרן הפרייבט אקוויטי Catalyst, ברשות יאיר שמיר, בנו של ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר, וחברת הרקולס.



המפרק הזמני של החברה, עו"ד עופר שפירא, ממשרד שפירא ושות' אומר ל-TheMarker: "הרקולס, שהינה נושה מובטח על כל נכסי החברה, הגישה את הבקשה לבית המשפט לפני כ-10 ימים. אולם למרות זאת, החברה ממשיכה לפעול כעסק חי. אולם אנחנו טוענים שהחברה כבר פיטרה את מרבית העובדים שלה, ולטענת הנושה המובטח, השינוי המהותי מצדיק את אכיפת השעבוד וגביית החוב, שכן החברה כבר איננה פעילה כפי שהייתה בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully