וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"15% משוק הנסיעות יימחק; 1,000-700 עובדים יפוטרו"

עירית רוזנבלום

12.2.2009 / 16:08

כך לדברי יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות; חלק ממשרדי הנסיעות עבר לשבוע עבודה בן 3 ימים



"עד סוף השנה, 15% משוק הנסיעות בישראל יימחק, ובין 1,000-700 עובדים יאבדו את מקום עבודתם. חלק מהמשרדים ייסגרו, חלקם האחר יתמזג. התמונה לא קלה". כך אמר מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, בפאנל על התיירות בישראל בעת משבר, שהתקיים בוועידת התיירות השנתית הרביעית של המרכז ללימודים אקדמיים בגני התערוכה בתל אביב.



לדברי פתאל, חלק ממשרדי הנסיעות כבר עבר לשבוע עבודה של 3 ימים. "המשבר הזה ישנה את חוקי המשחק. תוך שנה - שנה וחצי נמצא את עצמנו במציאות שתשנה לחלוטין את פני הכלכלה וענף התיירות", אמר.



פתאל טען שישראל משווקת את עצמה בחו"ל כמדינה נורמלית, בעוד היא עוברת כל השנים ממשבר למשבר וממלחמה למלחמה.



לדבריו, הסוכנים מתמודדים עם משבר משולש: בטחוני, כלכלי וכן שינוי המודל העסקי של עמלות חברות התעופה. "קשה לעבור את זה - תוך שנה ישנה הענף את פניו ללא היכר".



לעומתו, סבר אבי פרידמן, מנכ"ל חברת התעופה קונטיננטל ויו"ר פאנל חברות התעופה הזרות, כי הבעיה העיקרית של ישראל תהיה בתיירות הנכנסת בשנה הקרובה ופחות בתיירות היוצאת. "אנחנו חיים במדינה מוקפת אויבים, וככל שהמצב הכלכלי יותר גרוע - הישראלים נוסעים לחפש עסקים בחו"ל".



עדי גלבר, בעלים של משרד הנסיעות ישראם הממוקם בארה"ב ומוכר חבילות לישראל, סיפר שבארצות הברית נסגרו כבר 2,000 משרדי נסיעות, וכ-4,000-3,000 נוספים ייסגרו. עם זאת, לדבריו, העשירים של ארה"ב ממשיכים לנסוע לחו"ל. "וול סטריט מתייצב, והם מתחילים לנסוע במחלקות העסקים במקום במטוסים הפרטיים שלהם".



אמנון בן דוד, מנהל התיירות הנכנסת באשת טורס, התריע שמגיעות לישראל קבוצות מוקטנות, שלא ממלאות אוטובוס, ושהמלונות חייבים להוריד מחירים כדי שהסוכנים לא יספגו לבד את ההפסדים. "אמרתי עוד באוקטובר שהמשבר העולמי לא יסתיים בירידה של 5%. עכשיו התחילו להציע מבצעים לחו"ל לפסח וזה מאוחר מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully