וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר פשרה בייצוגית: בזק תפצה לקוחות שרכשו שירותים מתקדמים ב-25% מחיובי היתר שגבתה

הילה רז

12.2.2009 / 16:38

התובע: גבתה מחיר מלא בגין שירותים מתקדמים חרף פרסומים לעלות מופחתת; יתוגמל בכ-110 אלף שקל



בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר אתמול הסדר פשרה בתביעה ייצוגית בין התובע הייצוגי לבין חברת בזק, זאת למרות התנגדות היועץ המשפטי לממשלה להסדר המוצע. לפי ההסדר המאושר, בזק תפצה לקוחות שמהם נגבה חיוב יתר עבור שירותים מתקדמים - זאת באמצעות זיכוי חשבונם ב-25% מסכום החיוב ביתר, אשר ייקבע על פי הערכות סטטיסטיות. בזק הודתה שלא נתנה הנחה אותה הבטיחה, והצהירה כי התקלה תוקנה ותימנע בעתיד.



התביעה, בסך 7 מיליון שקל, הוגשה ב-2006. במסגרתה טען התובע מנחם וולף, כי בזק גבתה מחיר מלא בגין שירותים מתקדמים שסיפקה ללקוחותיה, אף שלפי פרסומיה, המזמינים שירותי תא קולי או שיחה מזוהה יהיו זכאים לשירות שיחת מפגש חינם, ואילו המזמינים את שלושת השירותים יישאו בעלות מופחתת. הנזק שנגרם ללקוח עמד על 11.50 שקל. בזק ביקשה באמצעות עו"ד מיקי שפיגלמן לדחות את הבקשה לייצוגית על הסף, מאחר שלטענתה התובע תפר את התביעה על מנת להתעשר ממנה בכך שהזמין את השירות מספר פעמים תוך מודעות לאופן החיוב. כן הוסבר, כי מערכת החיוב הוחלפה במערכת מודרנית.



נציגת היועץ המשפטי לממשלה התנגדה להסדר הפשרה, מכיוון שלגרסתה אם הוא יאושר יקופחו זכויות חברי הקבוצה, שכן שיעור הפיצוי המוצע להם על פי ההסדר נמוך מדי וימנע מהם בעתיד לתבוע מבזק השבת חיובי היתר באופן פרטני.



השופט ישעיה אימץ את הסדר הפשרה וקבע כי מכיוון שמדובר בזיכוי נמוך הצעת בזק ראויה. לדבריו "אמנם, דין פרוטה כדין מאה, אך אף ליעילות ההליך ולקיצור לוח הזמנים לסיומו והוצאתו לפועל, במינימום של הוצאות ובהקדם האפשרי, יש משקל של ממש, במיוחד כאשר מדובר בפיצוי מזערי שאינו מצדיק ניהול הליכים ממושכים ויקרים, אשר יכול ויתארכו שנים ואשר בסופם אולי יזכו חברי הקבוצה במספר זעום ביותר של שקלים נוספים". התובע הייצוגי יתוגמל בכ-110 אלף שקל ושכר טרחת עורכי דינו נקבע על 220 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully