וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה של 18% ברווחיה הרבעוניים של קוקה קולה בעקבות ירידה בביקוש למשקאות מוגזים בארה"ב

סוכנויות הידיעות

12.2.2009 / 16:59

ללא הוצאות חד פעמיות, הסתכמו רווחי קוקה קולה ב-64 סנט למניה - מעל תחזיות האנליסטים



קוקה קולה, יצרנית המשקאות הקלים הגדולה בעולם, דיווחה היום על נפילה של 17% ברווחיה ברבעון הרביעי של 2008. זאת בעקבות מחיקות הקשורות לירידה בשווייה של חטיבת צפון אמריקה של החברה בשל הירידה בביקוש למשקאות מוגזים בארה"ב.



הרווח הנקי של קוקה קולה ירד במהלך הרבעון הרביעי ל-995 מיליון דולר, או 43 סנט למניה, לעומת רווח של 1.21 מיליארד דולר או 52 סנט למניה ברבעון המקביל שנה קודם לכן. הכנסותיה של החברה ירדו ב-3% ל-7.13 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 7.33 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2007.



למרות הירידה ברווח הנקי, ללא הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 64 סנט למניה במהלך הרבעון - עלייה של 10% לעומת הרבעון המקביל ב-2007 ומעל תחזיות האנליסטים לרווח של 61 סנט למניה. החברה הבת של קוקה קולה, יצרנית הבקבוקים והפחיות קוקה קולה אנטרפרייזס, דיווחה אתמול על הפסד של 1.45 מיליארד דולר, בעקבות מחיקה חד פעמית בסך 2.3 מיליארד דולרים.



מכירותיה של קוקה קולה ברחבי העולם עלו ב-4% ברחבי העולם במהלך הרבעון הרביעי, למרות ירידה של 3% במכירותיה של החברה בצפון אמריקה, בעקבות ירידה בביקוש למשקאות מוגזים בארה"ב. בסין, לעומת זאת, זינקו מכירות החברה ב-29%, בעוד שבהודו זינקו המכירות ב-28%. באירופה עלו מכירות קוקה קולה ב-2%.



מנכ"ל קוקה קולה, מוכתר קנט, הכריז בקיץ האחרון על מהלך של קיצוץ הוצאות שנועד לחסוך עלויות בסך 500 מיליון דולר בשנה עד שנת 2011, במטרה לסייע לחברה להתמודד עם הירידה בביקוש בעקבות המשבר הכלכלי העולמי. עם זאת, סמנכ"ל השיווק של החברה, ג'ו טריפודי, אמר בחודש שעבר כי לקיצוץ ההוצאות לא תהיה השפעה על הוצאות השיווק של קוקה קולה בשנה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully