וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרינט: הנחות העבודה של בנק ישראל אופטימיות מדי

TheMarker

12.2.2009 / 17:19

להערכת האנליסט הראשי של בית ההשקעות כלכלת ישראל תתכווץ בשנת 2009 בשיעור של 0.7% עומת הצפי הנוכחי בשיעור של 0.2%



הנחות העבודה בהם השתמשו כלכלני בנק ישראל, ביניהן שיעורי ההתכווצות של פעילות הסחר הבינלאומי (וההשפעה על הביקושים למוצרים ישראלים מחו"ל), ייצור וצריכה פרטית, הן אופטימיות מדי, כך כותב היום האנליסט הראשי של ספרינט השקעות, אריה טל.



לדברי טל "כלכלת ישראל תתכווץ בשיעור של 0.7% בשנת 2009 לעומת צפי בנק ישראל לצמיחה שלילית של 0.2% בלבד. היקף פעילות הייצוא ימשיך לרדת, כמו גם פעילות הייצור והקמעונאות. שיעור האבטלה צפוי להגיע לרמה של 7.3% ולפגוע בצריכה הפרטית ובמגזר העסקי בכלל".



בנוגע לשיעור האינפלציה הישראלית סבור טל כי שלושת המדדים הקרובים, ינואר-מרץ, יהיו שליליים והסתכמו ב-1.0%-. מדד ינואר יירד בשיעור של 0.5%, מדד פברואר 0.2%-, ומדד מרץ 0.3%-. בסיכום השנתי צופים בבית ההשקעות אינפלציה של 0.3% ב-2009.



בדומה לפעלים רבים בשוק גם בסרינט מעריכים כי ריבית בנק ישראל תמשיך לרדת עד לרמה של 0.50%, עם סבירות גבוהה לירדה נוספת עד ל-0% ריבית. עלייה בריבית אומר טל עשוייה להתרחש רק במחצית השנייה של 2009.



בנוגע לממשלת ישראל המתרקמת מעריך טל כי אם תתגבש קואליציה בעלת גוון ימני קיצוני, עשויה להיות לכך השפעה שלילית על פרמיית הסיכון והביטחון הכלכלי של המשקיעים הזרים. לדברי טל "שינוי הסנטימנט עלול להעיב על שוק האג"ח הממשלתי - דבר אשר יתבטא בעליית התשואות של איגרות החוב". הממשלתיות.



בבית ההשקעות מזהירים מהגדלת הגירעון התקציבי אל מעל ל-7% תוצר וסבורים כי עלייה כזו עשויה לתמוך בעליית תשואות בשוק האג"ח הממשלתי ובריביות במשק בכלל. לדברי טל "המשמעות של עלייה כזו היא ירידה בהשקעות העסקיות וזרימת הון זר החוצה לאור העובדה שהתמתנות הכלכלה הישראלית היא אקסוגנית ואינה נובעת מבועה. לכן יש לתת עדיפות לתמיכה פסיכולוגית במשקיעים המקומיים והזרים, תוך הגדלת ההוצאות הממשלתיות בצורה מתונה".



הפעילות המומלצת בשוק האג"ח



לאור התשואה העודפת באפיק הצמוד במח"מ בינוני-ארוך ממשיכים לתת בספרינט משקל יתר לאפיק הצמוד לעומת השקלי במח"מ בינוני-ארוך. לדברי טל "האפיק הצמוד במח"מ בינוני-ארוך סיפק תשואה עודפת הגבוהה בכמעט 100% לעומת האפיק השקלי. לדוגמא: הסדרה 'ממשלתי צמוד 418' רשמה עלייה של כ-4% ב-30 הימים האחרונים, כאשר הסדרה המקבילה באפיק השקלי, 'ממשלתי 219', רשמה תשואה של רק 2.1% באותה תקופה. בחלק הבינוני של העקום, גליל מסדרה 5470 רשם עלייה של 3.6% ב-30 הימים האחרונים, כאשר מקבילו באפיק השקלי עלה רק בשיעור של 1.9%".



אטרקטיוויות היתרה של האפיק הצמוד נובעת בראש מתמחור יתר של אינפלציה נמוכה, בעיקר במח"מ בינוני וארוך. גורם נוסף הוא גידול הגרעון התקציבי ומדיניות מוניטארית מרחיבה אגרסיבית הכוללת עלייה חדה בכמות הכסף במחזור וריביות נמוכות המעודדות אשראי זול שיוביל לעליית האינפלציה בטווח הבינוני-ארוך.



בטווח הבינוני מאמינים בספרינט כי עלייה במחירי הסחורות מרמות של Oversold (מכירות יתר) ובעקבות תוכניות האצה בעולם לצד התחזקות הדולר בטווח הקצר-בינוני עשויים לסייע גם הם לתשואה של המשקיע באפיק הצמוד.



לגבי האפיק השקלי מעריכים בספרינט כי הפוטנציאל לרווחי הון בטווח הקצר ואף הבינוני קיים, אולם הסיכון הכרוך בהשקעה עולה על הסיכוי. הגורמים שבכל זאת מצדיקים המשך השקעה באפיק השקלי הם: הסיכונים הרבים אשר עדיין קיימים בהשקעות בנכסים מסוכנים, תלילותו החדה של העקום, אלטרנטיבות בתשואות השואפות לאפס, מדדים שליליים ולחצי דיפלציה, המשך הורדות ריבית והותרתה ברמות נמוכות, קביעת תשואת תקרה לאג"ח הממשלתי בארה"ב, ואפשרות לרכישות אג"ח גם על ידי הבנק המרכזי של ישראל.



לאור הסיכונים הרבים באפיק הקונצרני ממליצים בספרינט לנהוג במשנה זהירות תוך השקעה דפנסיווית באיגרות חוב בעלות דירוגים גבוהים של AA ומעלה, אשר למנפיקותיהן מאזנים חזקים מאד, בעלות מינוף נמוך, ואשר פועלות בסקטורים הצפויים להיפגע מעט מהמשבר הנוכחי (לדוגמא: מזון, תקשורת ותשתיות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully