וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינים מסתערים על GM: חברות סיניות במגעים לרכישת מותג רכבי השטח האמר ואת שנחאי GM

סוכנויות הידיעות

12.2.2009 / 17:45

מיזם שנחאי GM מייצר ומשווק את דגמי ביואיק, קדילק ושברולט בשוק הסיני



ג'נרל מוטורס, יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, מנהלת מגעים עם יצרניות מכוניות סיניות לגבי מכירת מותג רכבי השטח האמר, ונתח בחטיבה שמייצרת את מותגי קדילק, שברולט וביואיק לשוק הסיני. כך דיווחו סוכנויות הידיעות בלומברג ורויטרס.



המגעים למכירת מותג האמר, המתנהלים עם חברה סינית וחברת השקעה פרטית, צברו תאוצה בשבועות האחרונים, ופגישות נוספות בין הצדדים יתקיימו השבוע, אמר אדם המקורב לשיחות, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. מנכ"ל ג'נרל מוטורס, ריק וגנר, אמר כבר באסיפה השנתית של בעלי מניות החברה שנערכה בקיץ, כי ענקית הרכב שוקלת למכור את המותג האמר, שאותו רכשה בשנת 1999.



ג'נרל מוטורס מנהלת בשבועות האחרונים גם מגעים עם יצרנית המכוניות הסינית SAIC לגבי מכירת חלק מהחזקותיה במיזם המשותף של שתי החברות שמייצר ומשווק את דגמי ביואיק, קדילק ושברולט בשוק הסיני, אמרו שני גורמים המקורבים למגעים לסוכנות הידיעות רויטרס. ענקית הרכב האמריקאי, המחזיקה כמו SAIC ב-50% ממניות המיזם המשותף שנחאי-GM, עשויה להפוך לבעלת מניות מיעוט בעקבות העסקה.



החברה, אשר קיבלה בחודשים האחרונים הלוואות בסך 13.4 מיליארד דולר מהממשל בארה"ב כדי להימנע מפשיטת רגל, מבקשת למכור נכסים על רקע דרישת משרד האוצר האמריקאי מהחברה לבצע ארגון מחדש שיבטיח את הישרדותה.



החברה שוקלת גם להעמיד למכירה את חטיבת סאטורן, המותג השוודי סאאב, חטיבת חלקי הרכב ACDelco ומתקני ייצור של ג'נרל מוטורס בצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully