וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה של 78% ברווח הרבעוני של קרן הגידור GLG של נועם גוטסמן; צניחה של 39% בנכסים

נמרוד הלפרן

12.2.2009 / 18:22

היקף נכסי הקרן הסתכם ב-15 מיליארד דולר בסוף 2008; גוטסמן - "פתחנו היטב את 2009"



קרן הגידור הבריטית GLG פרטנרס, שבראשה עומד הישראלי נועם גוטסמן, דיווחה היום על נפילה של 78% ברווחיה לפני הוצאות חד פעמיות ברבעון הרביעי של השנה, בעקבות הפסדים מהשקעות שביצעו קרנותיה.



GLG, אחת מקרנות הגידור הגדולות באירופה, רשמה ברבעון רווח לפני הוצאות על רכישות בסך 28.2 מיליון דולר, או 9 סנט למניה, לעומת רווח של 127 מיליון דולר, או 38 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תוצאות החברה עלו על תחזיות האנליסטים לרווח של 6 סנט למניה. עם זאת, לפי הכללים החשבונאים המקובלים בארה"ב (GAAP) רשמה החברה הפסד רבעוני של 142.7 מיליון דולר.



היקף הנכסים בניהול GLG הסתכם נכון לסוף הרבעון ב-15 מיליארד דולר, נפילה של 39% לעומת סוף שנת 2007, וירידה של 13% לעומת סוף הרבעון השלישי של 2008. החברה ייחסה את הנפילה בנכסיה להפסדים בסך 2.7 מיליארד דולר שרשמו קרנותיה, אולם ציינה כי במהלך הרבעון עלה היקף ההשקעות החדשות בקרן על משיכות הכספים ממנה ב-771 מיליון דולר.



"התמודדנו עם אקלים קשה במספר חזיתות בשנת 2008, אולם הצלחנו להעמיק באופן משמעותי את מספר מנהלי ההשקעות הכישרוניים בחברה ולהרחיב את תחום התמקדותה", אמר גוטסמן בעת פרסום הדו"חות הכספיים של החברה. "GLG פתחה היטב את שנת 2009 ואנחנו אופטימיים לגבי ההמשך", הוסיף.



GLG, אשר נוסדה בשנת 1995 בתור חטיבה של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, נאלצה בשנה שעברה להגביל את הפדיונות מחלק מקרנותיה כדי שלא תיאלץ למכור נכסים בעיתוי לא מתאים. בסוף דצמבר הודיעה הקרן על השעיית תשלומי הדיווידנד הרבעוני למשקיעים, עקב הצורך לחסוך הון על רקע משבר האשראי וההאטה הכלכלית העולמיים.



GLG רכשה בחודשים האחרונים נכסים מקרנות מתחרות על רקע המשבר החריף בו נמצא המגזר. בדצמבר רכשה GLG את סוסייטה ז'נרל אסט מנג'מנט (SGAM) - חטיבת ניהול הקרנות הבריטית של הבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל - המנהלת נכסים בהיקף של 8.2 מיליארד דולר. בחודש שעבר גייסה GLG לשורותיה את מייסדי חברות ההשקעות הלונדונית פנדרגון קפיטל (Pendragon Capital), אשר לפי ההערכות הביאו עמם גם נכסים של משקיעים.



קרן GLG ביצעה ביוני 2007 הנפקה של מניותיה בארה"ב לפי שווי שוק של 3.5 מיליארד דולר. במסגרת ההנפקה מכרה החברה נתח של 28% ממניותיה לפרידום אקוויזישן הולדינגס - עסקה שבעקבותיה קיבלו שלושת המנהלים הבכירים ב-GLG בהם גוטסמן, 625 מיליון דולר.

GLG הסתבכה בשנים האחרונות במספר חקירות בבריטניה, בצרפת ובספרד. בחודש מארס נקנסה GLG ב-750 אלף ליש"ט על ידי רגולטור ני"ע הבריטי, FSA, בגין ניצול לרעה של השוק והפרת כללי המסחר בשוק במסגרת עסקת אג"ח בפברואר 2003. שותפו של גוסטמן ב-GLG, פיליפ ג'ברה, נקנס אף הוא על רקע זה, ועזב מאז את החברה.



עמנואל רומן, המנהל את GLG במשותף עם גוטסמן, הזהיר לפי כשלושה חודשים כי אלפי קרנות גידור בעולם נמצאות על סף התמוטטות על רקע החרפת המשבר הכלכלי העולמי. רומן העריך כי 30%-25% מ-8,000 קרנות הגידור בעולם עתידות לפשוט רגל או להיסגר.

"תקופה זו תיזכר בהיסטוריה כאחד האסונות הגדולים ביותר של ענף הבנקאות במאה השנים האחרונות", אמר רומן במסגרת כנס קרנות גידור שנערך בלונדון. "קרנות גידור רבות הולכות פשוט להיעלם, בתהליך דרוויניסטי למדי", הוסיף.



קרנות הגידור בעולם נפלו ב-18.7% בשנת 2008 - השנה הגרועה מעולם - לאחר שמנהלי קרנות לא העריכו כראוי את חומרתו של המשבר הפיננסי החריף ביותר מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת. הנפילה השנתית היתה החדה ביותר מאז החלה חברת המחקר הדג' פאנד ריסרץ' (HFR) לעקוב אחר נתון זה בשנת 1990.



מגזר קרנות הגידור, אשר היקף נכסיו נחתך בשנה שעברה ב-600 מיליארד דולר, צפוי לעמוד בפני נפילה חדה בנכסיו השנה, בעקבות משיכות כספים על ידי משקיעים והפסדים על השקעות. כך העריך בחודש שעבר אנליסט מורגן סטנלי, יו וון סטיניס. לדבריו, היקף הנכסים של המגזר, המוערך ב-1.2 טריליון דולר, צפוי לצנוח השנה בעד 450 מיליארד דולר או 37%, ל-750 מיליארד דולר - הרמה הנמוכה ביותר מאז שנת 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully