וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות מעוניינת להאשים את וינרוט במתן שוחד, קבלת דבר במרמה והלבנת הון בפרשת שוקי ויטה

עמית בן-ארויה

12.2.2009 / 18:43

מקורב לוינרוט: "לומר ששכר טרחה של 20 אלף שקל הוא שכר טרחה נמוך - זה נשמע מרחיק לכת"



פרקליט הצמרת, עו"ד יעקב וינרוט, יואשם במתן שוחד, קבלת דבר במרמה והלבנת הון בכפוף לשימוע. כך עולה ממכתב ששלחה הפרקליטות באחרונה לווינרוט. על הכוונה להעמיד לדין את וינרוט החליט פרקליט המדינה משה לדור באופן אישי, ואת השימוע יערוך המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד יהושע למברגר.



לפי החשדות, כפי שהבהירו היום גורמים במערכת אכיפת החוק, וינרוט נתן לוויטה, לשעבר בכיר ברשות המסים, שירותים משפטים ב"תמורה מופחתת", לעתים בלי תמורה כלל או בפרישת תשלומים מרשימה. לפי הנטען, ויטה, מצדו, גמל לווינרוט בטיפול בשומות של לקוחות אחרים במשרד כמו למשל, ארקדי גאידמק (לקוח לשעבר) ומיכאל צ'רנוי שמשפטו הפלילי בעניין מניות בזק עדיין מתנהל. יצוין כי לפרקליטות אין חשדות כלפי לקוחות אלה ואחרים. לגישת התביעה, רו"ח זאב פלדמן היה שייצג את הלקוחות מול רשות המסים ובשל הקשר שלכאורה נרקם בינו לווינרוט בעניין זה, מתכננת הפרקליטות להעמידו לדין בעבירות דומות.



מקורבי וינרוט מציגים תזה שונה לגמרי, של תיק קשה מבחינת לדור. "לבוא ולומר ששכר טרחה של 20 אלף שקל הוא שכר טרחה נמוך - זה נשמע מרחיק לכת", אמר אחד מהם. כדי להוכיח את עמדתו, כי החשבון שהוגש לויטה לא היה מוזר, הגיש וינרוט לרשויות האכיפה רשימת לקוחות מהם גבה פחות מ-20 אלף שקל. באחד המקרים מדובר בתיק מתוקשר ואנושי במיוחד בו השקיע רבות. בקשות חנינות, למשל, הוא מכין חינם או בשכר טרחה נמוך.



באופן לא שגרתי, מתנהלת באופן משולב בפרקליטות מיסוי וכלכלה של עו"ד אלה רובינק ובמחלקה הפיסקלית בפרקליטות המדינה וזאת כדי לערב עוד גורמים מיומנים שיבחנו את שומות המס הנדונות.



עם זאת, קשה להימנע מהתחושה כי בשל הדמויות בתיק – פרקליט צמרת, בכיר לשעבר במגזר הציבורי ורואה חשבון בכיר שהיה זה לא מכבר מועמד לעמוד בראשות רשות המסים – נחקר התיק ביאחב"ל ומטופל בקפדנות יתרה בפרקליטות.



החקירה עצמה, דיווחו מקורבים לחקירה, הסתיימה והחומר הועבר לפרקליטות. תוך 30 יום מעת הגעת המכתב לווינרוט ופלדמן, דהיינו עוד שבועות ספורים, אמורים השניים להגיב ולהודיע אם ברצונם להופיע לשימוע.



בשלב מסוים בחקירתו, הפסיק וינרוט באופן טבעי מלייצג את ויטה והתיק הועבר לשני עורכי דין אחרים במשרד. לפני יותר מחודש פסק המשרד לייצג את ויטה לחלוטין.



בתגובתו לתקשורת התמקד השבוע וינרוט השבוע בכך שהחקירה ומסקנות הביניים שלה נגדו פוגעים באופן "חסר תקדים", לשיטתו, בעבודת הסניגור, ביחסי עורך דין - לקוח ובזכות אדם להיות מיוצג ללא מורא וללא משוא פנים. "החשדות כלפי ינרוט ופלדמן נטולי יסוד וחסרי בסיס על פניהם. כל בירור ענייני יעלה את היותם מופרכים ונסתרים מכל זווית שהיא", נאמר.



באי כוחו של וינרוט, עורכי הדין דוד ליבאי ונבות תל צור, סירבו להגיב לדברים. את תגובת פלדמן לא ניתן היה להשיג עד סגירת הגיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully